Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ara Severa Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ara Severa
CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-01-28 - 16:32:25 send message to CHEETAH

Hallo,

Zoals jullie weten ben ik al een tijd bezig om informatie te verzamelen over welke vogel ik het beste bij mijn grijze kan nemen.
Er zijn wat soorten die afvallen.
Grijze roodstaart, omdat mijn wens was om 2 verschillende vogels te hebben van het zelfde formaat ongeveer.

Edelpapegaai, ze moeten na een paar maanden beiden in 1 kooi komen, en edels hebben ander voer nodig dan grijze (meer fruit).

Blauwvoorhoofd amazone (aestiva) valt of omdat het schreeuwers kunnen zijn, en na 4 jaar niet te vertrouwen op bepaalde momenten. Dit ten nadele van de grijze.

Nu heb ik van iemand gehoord dat een Ara Severa een perfecte vogel zou kunnen zijn,
Kan iemand mij iets over deze vogel vertellen en het gedrag. Het schijnt dat dit de rustigste dwerg ara soorten zijn?


Alvast bedankt.
Groetjes


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-28 - 21:50:18 send message to goffini

quote
Het schijnt dat dit de rustigste dwerg ara soorten zijn?


Dan moet je hier maar eens komen luisteren.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-28 - 21:55:28 send message to goffini

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe kunnen wij jou nou adviseren welke vogel je moet nemen. Dat valt of staat met de tolerantie van jezelf of je buren, je eigen smaak, je voorkeur, of het klikt met de grijze etc etc.
Je kunt eigenlijk alleen maar kijken naar de algemene gedragskenmerken van vogels.

Een jardine is over het algemeen rustig.
Hier kun je alle beschrijvingen lezen en zelf een keus maken.
http://www.arndt-verlag.com


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-28 - 22:43:31 send message to Elfje

Ik vindt je motivatie om geen Amazone te nemen niet erg sterk happy :) Het hele gebeuren valt en staat met hoe jij zelf je vogels groot breng en of je ze streng of niet streng benadert. Een amazone heeft een sterke hand nodig want anders zijn ze je de baas. happy :)Ze schreeuwen niet allemaal de hele dag. en het kunnen vreselijke lieverds zijn zelfs als ze in hun hormonale tijd komen vooral als jij hun favoriete persoontje bent. Dan krijg je aardig wat huf en gepuf je kant op wink ;) Ik weet nog de eerste keer dat Nicky het kreeg mijn vriend schrok zich rot en riep bel de dierenarts nicky is ziek happy :) en ik lag met een lachstuip op de bank omdat hij een Horny papegaai op zijn bureau had lopen.

Sorry hoor moest even voor mijn Favoriete vogel soort opkomen. Ook omdat we tot de conclusie zijn gekomen om zelf weer te gaan voor een Amazone happy :)over een paar maanden. Alleen nog wordt het een blauw VH of een Geel Voorhoofd happy :)

Oh en ik weet nog een hele goede motivatie om een geelvoorhoofd( en andere amazones ook misschien) te nemen wink ;)
Niet lache! maar die hebben wimpertjes en dat is zoooo leuk.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-01-28 - 23:17:12 send message to CHEETAH

Hmm ik ben mij al een hele lange tijd aan het verdiepen over welke vogel ik moet nemenhappy :)
Aangezien ik blauwvoorhoofd amazone's echt mooi vind, denk ik dat ik misschien toch wel voor een blauwvoorhoofd ga.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-29 - 09:24:31 send message to ParkietenPeter

Over het algemeen is het zo dat je ze hebt zoals je ze opvoedt. Gewoon veel tijd besteden. En zo heeft iedere vogel wel voor- en nadelen als ik wil.

Maar succes met je keus.


Beppie
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-01-29 - 11:34:38 send message to Beppie

Hallo,

Je zegt dat een grijze roosdstaart niet samen gaat met een edelpap. in een kooi , omdat edels ander voer nodig hebben. Nou ik heb ze tot voor kort wel bij elkaar gehad,nu even niet ivm broedperiode.Wat voer betreft : ze hebben bij mij alle pellet voer aangevuld met zaden en veel groente en fruit. De grijze is niet zo dol op fruit en groente en neemt hier dus ook veel minder van .De rest ging altijd op door de edels. Wat voer betreft dus geen probleem, de vogels zijn alle in zeer goede conditie.

Inge



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede