Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > giftig of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : giftig of niet?
grijze otter
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-01-25 - 18:40:07

ik ben sinds kort begonnen met het bouwen van een voliére, ik heb er dus nog niet zo veel verstand van.
nu heb ik bij een tuin centrum een boom ge kocht voor in de voliére en gevraagd of deze er veilig in kon.
Volgens de tuinder kon hij er veilig in maar nu plaats ik toch mijn vraag tekens nu ik ergens heb gelezen dat dez giftig is , het gaat om een Taxus b. Dovastonii Aurea kan ik deze nou veilig laten staan of niet?.sad :(
Ik ben van plan om rijstvogels sijsjes kwartels en andere vogels die bij elkaarkunnen te houden.
Wie kan mij er een goed antwoord op geven ?, of is het zo dat vogels van nature weten wat wel en niet giftig is?


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-01-25 - 18:56:35

voor zover ik weet zijn de taxus bomen giftig


w.a.wijkhuizen
Website Member
Posts :25

Website Member
2005-01-25 - 19:43:20

hallo,
ik heb ook een taxus staan in mijn gezelschap voliere en ik heb nooit last gehad van dode vogels.
ik heb er chinese appelvinken, zwarkopgroenlingen, mex. roodmussen en diadeem timalies in en ik heb er ook nog kanaries en bourks in gehad dus ik zeg het is veilig genoeg

groet Willem


grijze otter
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-01-26 - 10:05:31

bedankt willem dan laat ik hem lekker staan en hoef ik mijn voliére niet te veranderen.happy :)
groet johan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-26 - 11:19:44

quote
Taxus (Taxus media)
Onderzocht bij: grasparkiet Ziekteverschijnselen: happen naar lucht, braken, moeilijk op stok kunnen zitten, benauwdheid, bewegingsstoornissen, een enkel dier sterft
Giftige plantendelen: bladeren en vruchtjes Opmerking: Taxus is in de herfst giftiger



Bron: http://www.pakara.nl/algemeen/vragen.html

Effe oppassen met planten, Johan

Peter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-26 - 12:13:31

De taxus is wel degelijk giftig. Het gevaarlijkst is de pit in de besjes. Deze planten mogen zelfs niet in de directe omgeving staan van graasland omdat kooien er dood aan kunnen gaan.

Sommige dieren kunnen heel goed giftige besjes en pitten eten zonder daar ziek van te worden. Dit zijn dieren die al vanaf hun geboorte deze giftige stoffen binnen krijgen of die daar een natuurlijke weerstand voor hebben. Neemt niet weg dat andere dieren hier gewoon dood aan gaan.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-26 - 12:17:26

Zoals in het artikel van papkara wel duidelijk is ligt het er vaak aan of ze de struik alleen slopen of ook eten (binnenkrijgen) en dan ook de hoeveelheid.

Maar - Voorkomen is beter dan genezen! - nog altijd.

Succes
wink ;) Peter


grijze otter
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-01-26 - 13:32:45

bedankt voor jullie reacties na alles te hebben overwogen heb ik toch maar besloten om hem buiten de voliere te planten ik n.l meer negetieve als positiefe reacties gezien en ik wel niet meteen met elende beginnen.
nu weet ik dat ik als de voliere klaar is veilig vogels in kan zetten.
groet johan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede