Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bestellen en dan niet opdagen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-02-08 - 14:41:51 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

het is simpel besteld iemand een vogel dan betaald die een voorschot via de bankrekening of giro natuurlijk is zwart handel dan onmogelijk maar wij geven toch al onze verkopen aan
met de belastingen


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2005-02-10 - 12:39:51 send message to parrotfarm

hallo allemaal,
ik wil nu even reageren op het hele geval.
ik heb iggino een mail gestuurd,dat ik wilde beginnen met de lorries (veni australus).
de prijs was ook niet het probleem,heb hem duidelijk op 25-12 2004 gemaild dat ik pas na de derde week in 2005 de kans heb om ze te bekijken en of kopen.
Ook heb ik in mijn mail m,n telefoonnummer achter gelaten.
zie ik ergens in de tweede week weer de advertentie met de tekst "wegens niet nakomen van afspraken weer te koop"
toen dacht ik bekijk het maar.
mvg Cor


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-02-10 - 14:18:38 send message to IGGINO

Als je dat gelezen hebt, zou je de 2 mails die ik daarvoor naar u heb gestuurd ook gelezen hebben.
Dan lijkt het mij wel normaal dat ik mag denken dat je niet meer geïntresseerd bent.
Trouwens ik heb dit niet enkel op u bedoeld, het was hier maar een voorbeeld.


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-02-10 - 14:32:39 send message to IGGINO

Ik heb het juist nog eens opgezocht.
Ik heb 16 en 20 januari een mail naar u gestuurd.
Die advertentie is erna gekomen. En 20 januari is op mijn kalender al de derde week.
Mischien dat jij een andere kalender hebt als ik?


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2005-02-10 - 15:29:13 send message to KeesdeJongh

Het nakomen van afspraken is gewoon een kwestie van fatsoen, je kunt ook gewoon tegen een verkoper zeggen dat je de prijs te hoog vindt en dat je nog even verder kijkt in plaats van te zeggen dat hij of zei de vogel voor je vast moet houden ( afspraken gelden natuurlijk wel voor 2 kanten).
Een afspraak maken en dan de vogel niet opkomen halen en vervolgens niets meer van je laten horen omdat je b.v. een ander plek hebt gevonden waar de vogels iets goedkoper zijn, zegt toch wel iets over je karakter, het is een kleine moeite om gewoon dan even te laten weten dat de koop niet doorgaat en waarom dit is.
Persoonlijk geef ik voor een echt goede zuivere vogel graag iets meer, maar ik kan me voorstellen als je een vogel enkel voor in huis wil hebben, maakt het niet zoveel uit wanneer een vogel niet raszuiver is of een nageltje mist dan is een niet raszuivere vogel mogelijk aantrekkelijker vanwege de prijs.

Wanneer je wilt weten wat de richtprijzen zijn, kijk dan b.v. even op de site van de ,,Parkieten sociëteit’’, al zijn prijzen wel vaak afhankelijk van de regio en niet onbelangrijk, de kwaliteit van de vogel.
De andere kant komt ook vaak voor, de vogel is al binnen de periode waarin de afspraak gold al aan een ander verkocht.
Of de verkoper verklaard via de telefoon dat hij enkel topkwaliteit heeft en rij jij 150 km en dan kom je daar eindelijk aan en dan valt de kwaliteit of conditie van zijn vogels zwaar tegen.
Ja en wat doe je dan……, toch laten zitten denk ik en eerlijk zeggen wat jij van zijn/haar vogels vindt, met een goede eerlijk onderbouwing, dan heeft die vogelliefhebber mogelijk ook weer iets geleerd.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-02-26 - 16:41:20 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je vraagt je soms af wat de beweegredenen zijn om overal maar vogels te bestellen of vast te laten houden. Ik ken toevallig zo'n figuur die helaas ook hier op de vogelarena actief is.
Hij is er al meermaals op aangesproken, maar hij blijft allerlei vogels te koop vragen, hij besteld overal in het land vogels, maar als het er op aankomt heeft hij gewoonweg nooit geld.
(ook geen max. 200 euro en zelfs geen aanbetalingsgeld)

Het is heel erg vervelend dat zo'n (ex) woonplaatsgenoot een dergelijke reputatie heeft opgebouwd, want je kunt in de verste uithoeken van het land niet meer zeggen waar je vandaan komt of je hoort voor de zoveelste keer:
Oh, dan ken je . . . . . zeker ook wel, die moet hier nog steeds zijn vogels ophalen!

P.S. hij is afgelopen week door geldgebrek zijn
afspraken met dit keer een mij bekende vogelcollega ook weer eens niet nagekomen,
maar hij vraagt hier vandaag toch weer vogels.
Wat een minkukel!



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-26 - 17:13:42 send message to goffini

En als je zijn site bekijkt krijg je gelijk een virus mee.
Dank u wel fortunecity.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-26 - 17:21:25 send message to goffini

Zie net dat dat inmiddels is veranderd.
Zal Arndt leuk vinden dat ie al zijn foto's gejat heeft.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-02-27 - 19:10:28 send message to rupicola

Ja, ik denk dat wanneer Arndt-verlag in Bretten daar achter komt, iemand een aardig probleem heeft!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-27 - 20:04:56 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Wilde ook even reageren op dit topic. Ik heb de laatste tijd ook nogal wat vogels ge-verkocht. Zelf heb ik dit ssort situatie's een keer meegemaakt maar dat was met een ski-box.

quote
maar dat er iets van de prijs afmoet

Dat noem je handelen. Aangezien iedereen voor zijn eigen beurs spreekt, zie ik hier niets fouts in. Je bied je vogel toch ook duurder aan als dat ze minimaal moeten kosten?
Daarom begrijp ik de eerste reactie van weggy ook niet helemaal. Om verassingen te voorkomen vraag ik zelfs of ze me nog mer foto's kunnen sturen, zodat ik de vogels het liefst van alle kanten kan bekijken. Vraag zelfs of ze geringt zijn en van welk jaar. Ik vind dit essentiele vragen. Zo ben ik een keer gegaan voor roodvleugels. De man was al 15 jaar oud, ze hadden dan gelukig de ring laten zitten. Wist ik dit van te voren was ik niet opgereden.

Dat Falcon ervoor uit komt dit ook al eens gedaan te hebben is wel heel eerlijk van hem. Zo zie je dat er, bij uitzondering natuurlijk, best overmacht in het spel kan zijn.

Zo zijn er in dit topic al heel wat bruikbare tips naar voren gekomen;

- Informatie verstrekken via e-mail is toch maar een kleine moeite, daar is e-mail nou eenmaal voor. Wees hierin dan zo voledig mogelijk en duidelijk. tegenwoordig heef bijna iedereen een digi-camera, stuur met het zelfde gemak een fotootje mee. Zegt meer dan duizen woorden.

- Afsrpaken maken via de telefoon. Vraag het nummer van de koper. geeft hij di niet, zeg dan ook duidelijk dat je dit kunt begrijpen maar dat de eerste die komt, met de vogel naar huis gaat. Of hij moet openheid/zekerheid geven.

- mocht iemand dan toch niet komen opdagen, een dank-mailtje sturen en ervan uit gaan dat jouw vogel het waard is om bij iemand anders terecht te komen. Iemand die serieus interesse heeft reageerd ook op je volgende advertentie. Zet hier dan desnoods bij dat met naam en toenaam je heeft laten ziten.

- Een voorschot betalen per giro zal je alleen maar lukken bij legitieme handelaren, niet bij particulieren. Nadat een persoon geweest is en wil afspreken dat hij hem later komt halen, mag je zeker een voorschot vragen. Leg e.e.a. dan wel even op papier vast. Zeker ook de uiterlijke afhaaldatum! Daarna is de koop ongeldig en het voorschot voor jou ongemak.

- Stel voor jezelf een minimum bedrag wat de vogels moeten kosten. Wijk hier niet vanaf en maak duidelijk dat het bedrag wat afgesproken is, betaald gaat worden. Later is er geen ruimte voor ja maar.

Deze simpele spelregels maken het ver-kopen van vogel iets aangenamer en je komt niet zo snel voor verrasingen te staan.
quote
Het nakomen van afspraken is gewoon een kwestie van fatsoen

Succes met de 'handel'. Maar zeker met de vogels.wink ;)
Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-28 - 10:01:28 send message to Lennart

quote
Het nakomen van afspraken is gewoon een kwestie van fatsoen


En DAAR draait alles om! En niet alleen bij de koper maar ook de verkoper!

Iedereen kan weten dat ik het kweekkoppel zonparkieten van Dennis heb gekocht en dat ging als volgt:
Ik kreeg kontakt met hem via VogelArena en ben hem gaan mailen. Na wat heen en weer gemail bood hij zijn koppel aan mij aan. Ik in de wolken natuurlijk ....happy :)happy :) en ben gelijk akkoord gegaan.
Ik heb echter één probleem: mijn voliere is nog niet klaar en dat kan nu nog wel 6 weken duren voordat hij klaar is. Hij ging akkoord dat hij ze vast wilde houden tot ik helemaal klaar was.
Per omgaande heb ik toen een kwart van de verkoopprijs aan hem overgemaakt!

Stel: ik kom om wat voor reden de vogels niet halen over 6-8 weken en laat niets meer van mij horen ben ik mijn geld gewoon kwijt!

En dit vind ik niet meer dan FATSOENLIJK en normaal!

Ik heb nog een paar vogels in de bestelling lopen. Daar heb ik helemaal niets op aanbetaald, maar dit op basis van wederzijds vertrouwen!
En zo kan het dus ook, maar dan moet je wel zo een iemand kennen natuurlijk!

Ja...en er blijven nu eenmaal uitzonderingen dat iemand, verkoper of koper, zich niet aan afspraken houdt en dat zijn dan ook vaak de teleurstellingen van elke hobby-ist!

En wat inderdaad bijdraagt tot het wederzijds vertrouwen is onder andere het uitwisselen van telefoonnummers en/of adressen, maar daar doen sommigen nogal moeilijk over vanwege de mogelijke risico's die ze lopen voor diefstal en dergelijkeen dat kan ik mij nog heel goed voorstellen ook, maar dan heb je altijd nog het mobieltje en e-mail.

Lennart wink ;)


mdegroen
Website Member
Posts :3

Website Member
2005-03-09 - 00:23:36 send message to mdegroen

Ik ken een 'pyrrhurakweker ' uit Leystad, die overal bestelt en niets ophaalt. Ik heb in week 1 van dit jaar een afspraak gemaakt over 3 paar pyrrhuras. Hij bevestigde voor akkoord. Eerst zou het uiterlijk jan. worden, . Ik mail maar eens een aantal weken later en dan is het uiterlijk eind feb. Dan bel ik rond de 20ste februari en zeg dat hij nog 8 dagen heeft. Veel gehakkel en smoezen. Ik vroeg toen een aanbetaling van 10% (50 euro), dat had meneer ook al niet. 2 jaren geleden heeft hij ook al vogels her en der besteld en niet opgehaald, want als je maar eens belt wanneer hij komt, vraagt hij of je binnenkort nog in Zwolle komt, want hij heeft geen auto.
Ik verkoop mijn vogels wel, maar vind het vooral schandalig dat hij allerlei mensen, uit enthousiasme voor de hobby, laat mailen e.d.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-03-09 - 10:24:44 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

we hebben het hier over dezelfde figuur!

Gek hè? dat je vervolgens (tot vervelens toe) om contact met Pyrrhurakwekers moet vragen!!!

De meeste Pyrrhuramensen in Nederland kennen hem inmiddels al een beetje, en helaas niet in positieve zin.

en maar vogels te koop blijven vragen ......
wat een mentaliteit!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-09 - 10:31:43 send message to ParkietenPeter

Moet je voor de grap eens opzoeken pyrrhura gevraagd bij parkieten&papegaaien.

Op de eerste pagina muv de laatste alleen een naam.

Zonde om je dan zo te profileren.

maar ja.
laugh :D


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-09 - 12:05:20 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nogmmaals: Ik blijf zeggen dat het een kwestie van fatsoen is. Maar dat is soms ver te zoeken!

Volgens mij is daar inderdaad mar een oplossing voor, namelijk: Als de koper vogels besteld met het verzoek om ze vast te houden dan wil ik van hem 25% van de aanschafprijs per ommegaande overgemaakt hebben...en zo niet?....Geen vogels!

Ik zelf doe dat met alle dingen zo en levert nooit geen problemen op.....happy :)

Het is wat anders als je de koper persoonlijk kent, want dan gaan dit soort dingen meestal op basis van wederzijds vertrouwen.

Lennart wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 116 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede