Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding kanaries Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voeding kanaries
abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-01-19 - 19:33:25 send message to abo26

Hallo,

Ik heb 4 kanaries in een voilere zitten. Deze geef ik tropisch vogelvoer, zangzaad, krachtvoer en eivoer als voeding. Maar hoeveel gram van ieder moet je eigenlijk geven aan 1 kanarie per dag?? Ik heb nu gewoon een bakje aan het gaas hangen waarin ik alles doorelkaar heen meng.

Gr,

A. Boer


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-01-19 - 21:40:51 send message to lovebird-farm

gewoon kanariezaad en eivoer is inproincipe voldoende. Ik zal zeker stoppen emt dat tropisc zaad want dat is veel te vet.

4 gram zaad is per kanarie voldoende en 3 koffielepeltjes eivoer. De meeste doen dan 3 koffielepeltjes eivoer en een bak zaad die e alke dag uitblazen en eventueel bijvullen, dat is ook handiger dan afwegen!


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-01-19 - 22:00:16 send message to leekgloster

Wanneer je eivoer erbij gaat geven moet je het kanariezaad gaan minderen.
Eivoer is 1/3 van het totaal voer dat je de vogels verstrekt.
Maar eivoer mag nooit de overhand gaan krijgen.

Marcel


Mooby
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-01-20 - 10:53:33 send message to Mooby

ik heb 9 kanaries en twee sijsjes. ik geef ze elke dag een koffiekopje kanariezaad. daar hebben ze meer dan genoeg aan. ik geef ze alleen eivoer in het broedseizoen.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-01-20 - 13:58:10 send message to lovebird-farm

een koffieschepje is veel te weinig, pak die vogels maar eens vast en blaas ze over de borst, er komt dan een scherp borstbeen tevoorschijnd! Oftewel brood mager!!! De vogels vliegen zeker altijd gelijk op het zaad af he! En is zo op! Dat komt door te weinig voeren. Voer moet er altijd zijn evenals water, een beetje eivoer verstrekken ze eten het eivoer en eten de rest zaad! Portioneren is gewoon slecht!!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-20 - 14:13:08 send message to ParkietenPeter

Ik neem aan een koffieschepje per vogel per dag.


Quinten
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-02-19 - 21:26:15 send message to Quinten

Krachtvoer en eiervoer samen is onzin. Er zitten eigenlijk dezelfde voedingsstoffen in. Je hebt voldoende aan eivoer. En een goed zaadmengsel.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-19 - 23:41:16 send message to tonnl

Let maar niet op die dwaas lovebird! Die probeert hier al een tijdje de sfeer te verzieken, gewoon negeren.

Gepast voeren is heel goed omdat veel vogels veel te veel zaden eten. Vogels vervetten snel.
Alleen vogels die je nu buiten houdt kun je gerust wat meer en wat "vetter" voeren, die mogen een vetreserve hebben.
Voldoende is 4 á 5 gram per vogel per dag, kanariezaad en bijvoorbeeld 3 keer per week een beetje eivoer.
Alleen als je wil kweken voer je meer eivoer. Geef je ook nog een bakje grit dan zit je helemaal goed.

Ton.

Succes, Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede