Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gesekst. maar waarom niet pbfd??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gesekst. maar waarom niet pbfd???
bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-01-15 - 22:50:58

hallo

als ik onder papegaaien en parkieten kijk zie je wel eens wat gevraagd staan. hierbij staat dan een bepaalt soort vogel en er staat toch bijna altijd bij gesekst. nooit zie ik hier bij staan bijvoorbeeld `gevraagd 1-1 blauwvoorhoofd amazone gesekst, pbfd en polyoma getest en onderzocht. iedereen heeft het hier op het forum altijd over wat je allemaal kan doen om pbfd te voorkomen, maar als niemand er naar vraagt komt het ook niet. waarom worden er zoveel grijze roodstaarten geimporteerd? omdat daar grote vraag naar is. dus waarom zou je niet in een advertentie zetten dat je pbfd en eventuele andere ziektes getest wil hebben? bij vraag komt vanzelf het aanbod wel. dat bedoelde ik met de grijze roodstaarten. ik weet dat het wel gedoe geeft, het testen van vogels maar tegenwoordig wordt het iig steeds gemakkelijker om bloed op te sturen. ik hoop dat mensen het met mij eens zijn. ik zou graag hier een reactie op horen.

Bob


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-01-15 - 23:51:26

Zit wat in, maar met mijn simpele gedachten kan ik er wel een verklaring voor geven, of dat de enige juiste is , blijft natuurlijk de vraag ...

Een gesexte vogel blijft het hele leven van zo'n vogel geldig.

Een test op eventuele ziektes blijft maar heel kort geldig. Er hoeft maar 1 vogel in een ruimte bij geplaatst worden, en alle uitslagen van de geteste vogels zijn waardeloos. Want ze kunnen zo een virus oplopen.

Daarnaast ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van het te koop aan bieden van geteste vogels. Het geeft een soort schijn veiligheid. Het klinkt wel goed, maar met de incubatie tijd meegerekend, alle eventuele contacten die nadien geweest zijn, je weet het gewoon niet zeker.

Dus volledig vertrouwen op een test uitslag bij de aankoop van een stel vogels kan ik toch niet.. Ik zou toch de vogels apart willen houden en ze zelf willen laten testen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-16 - 09:10:23

En niet anders
wink ;) Peter


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-01-16 - 11:07:29

en als je er dan van maakt `gevraagd 1-1 blauwvoorhoofd amazone. gesekst en gaan nadat u ze koopt in quarantaine en worden dan op ziektes onderzocht` zo zou er in principe als je eerst je andere vogels voert en daarna doucht geen overdracht kunnen plaatsvinden. al helemaal als je jouw quarantaine bij iemand anders hebt. en dan zijn ze wel getest op eventuele ziektes en lopen bijna geen kans om nog besmet te worden in die tijd die tussen de test en de quarantaine zit. want dan vraag je of diegene waarbij de quarantaine is ( bijvoorbeeld je ouders ) met de vogels naar de dierenarts willen gaan.

Bob


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-16 - 11:17:21

Volgens voorgaande discussies is dit het redelijk juiste.
En niet anders. laugh :D

wink ;) Peter
ps. http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1664


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2005-01-16 - 12:59:08

Het heeft weinig zin om een jonge vogel op pbfd te testen omdat het virus zich nog moet ontwikkelen.
Pas na ongeveer een jaar geeft de test pas een goed beeld.
Dit geldt natuurlijk niet voor jonge vogels die al verschijnnselen van pbfd hebben zoals ingesnoerde veerschachten e.d.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-16 - 20:40:00

Bij de juiste handelwijze, zoals boven opgemerkt, heeft de verkopende partij weinig met het proces van testen en qurantaine te maken, aangezien je dat in eigen hand hebt. Het heeft dus weinig zin om dit in de gevraagd advertentie te vermelden.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-16 - 21:15:08

Wel heeft het natuurlijk zin om hierover HELE DUIDELIJKE afspraken over te maken met de verkoper.

Vogel ophalen - direct onderweg laten testen - Quarantaine - Vogel ziek Geld terug/Vogel terug!

Zet een en ander op papier. Een opgesteld koopcontract is ergens, ff zoeken, in het forum te vinden.Let op dit is niet beproefd maar ziet er goed waterdicht uit.

wink ;) Peter


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-01-16 - 21:37:59

oke, bedankt in ieder geval

Bob



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede