Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Onbevruchte eieren .....what to do......? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Onbevruchte eieren .....what to do......?
lisaxed
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-01-14 - 18:59:35

Helaas ..de eieren van mijn Molukken pop waren onbevrucht..
Terwijl de man er regelmatig bovenop heeft gezeten..soms wel 3 keer achter elkaar ..
Voordat ZE geirriteerd begon te doen ( en hij eraf moest)
Wie heeft ervaring of tips T.A.V deze vogels,of tips over onbevruchte eieren in het algemeen ?
Ik hoor het t graag van je....
Groetjes Lisaxed


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-01-15 - 00:28:07

het kan zijn dat de vogel van jou de pop dus te lange bevedering heeft rond de cloca (weet niet of dit goed geschreven is maar ik bedoel het geslachtsorgaan van de pop)of te dikke bevedering de man kan dan het zaad niet inbrengen bij de pop enige veertjes weg plukken wil dan helpen
sucses


triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-01-15 - 08:36:24

Als het de eerste keer is dat ze eieren hebben zeg ik altijd één ding. Geduld geduld geduld. Volgende keer beter.razz :prazz :p Bij de mens is het toch ook niet altijd gelijk raak razz :prazz :p
Ik heb het met me grijze roodstaarten ook gehad de eerste en soms de tweede ronde eieren onbevrucht. Niets veranderd en opeens lagen er bevruchte eieren.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-15 - 17:48:00

klinkt misschien stom hoor .. maar ..
quote
Bij de mens is het toch ook niet altijd gelijk raak

Gek genoeg ga ik er ook sneller vanuit dat bij vogels de eieren wel bevrucht zouden zijn terwijl , net wat je zegt , het bij mensen ook niet altijd gelijk is


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2005-01-15 - 19:02:42

Het is goed mogelijk dat je vogels nog wat aan de jonge kant zijn, het zijn grote kaketoe’s en vaak moeten de mannen van deze soort wel een jaar of 7 oud zijn voordat ze werkelijk kunnen bevruchten.

Veel succes met deze prachtige vogels.

Met vriendelijke groeten,

Kees de jongh


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-01-16 - 00:01:03

Misschien niet helemaal hetzelfde, maar mijn vader heeft al 4 jaar lang 3 koppels amazones die enkel onbevruchte eieren produceren.

Het belangrijkste waar mijn vader nu mee bezig is , is om het voer te veranderen. Er is een heilig geloof dat het daar in moet zitten. Dus al geprobeerd wat minder te voeren, zodat de vogels niet te vet zijn. Al geprobeerd om andere zaadmengsels te voeren.

Helaas leggen ze maar 1 keer per jaar, dus een verandering is niet gelijk meetbaar. Dus dit jaar weer met een ander zaadmengsel en wat aangepast in het geven van krachtvoer, en maar weer afwachten tot het voorjaar.

Als het makkelijk zou zijn een reden te achterhalen, tja dan had niemand meer onbevruchte eieren. Dus het blijft afwachten, hopen en af en toe iets veranderen, weer wachten en hopen etc.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-16 - 00:09:32

poeh .. knap hoor dat blijven proberen en afwachten .. ik zou gek van ongeduld worden vrees ik



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede