Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Papegaaienziekte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Papegaaienziekte
Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-01-14 - 18:54:55 send message to Ramon

Onderstaande las ik net op Marktplaats:

In de omgeving Drente heerst momenteel bij enkele handelaren PAPAGAAIEN ZIEKTE,pas dus op bij aanschaf van nieuwe vogels(kromsnavels),ik zelf heb het opgelopen in de omgeving van den ham,ben dus zeer allert.deze ziekte is zeer besmettelijk voor mensen en kromsnavels.met voor dieren de dood als gevolg.PAS DUS OP.

Wie van jullie weet of dit klopt, of heeft hier ook van gehoord?


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2005-01-16 - 18:14:47 send message to psittacula

Weet iemand of dit waar is??
en over welke handelaren en in welke plaats dit dan gaat ?


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-01-16 - 22:26:40 send message to adriaanbaan

Ik had interesse in een koppel bonte boeren die door een kweker/handelaar in den Ham worden aangeboden (via Marktplaats)
Wellicht had bij de vraagprijs van 100 euro happy :) al een lampje moeten gaan branden.
Gelukkig ben ik per mail door iemand gewaarschuwd die helaas wel een koppel amazone's bij deze aanbieder heeft gekocht met de gevolgen van dien.shocked 8O
Ik heb degene die mij waarschuwde natuurlijk bedankt voor het mailtje en direct naar de aanbieder van de vogels gemailt dat ik afzag van de aankoop met vermelding van de bovenstaande reden. Geen reactie terug, terwijl je toch mag verwachten dat als je onterecht wordt beticht van het handelen in zieke vogels dat je toch minstens even mailt om e.e.a. recht te zetten.
Het is mijn indruk dat de man al z'n vogels zo snel mogenlijk aan het opruimen is om zo zijn financiele schade te beperken, ten koste van liefhebbers die zo het schip in gaan angry



psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2005-01-16 - 23:08:06 send message to psittacula

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is diep triest,(Altijd dat rot geld )
Is het niet zo dat dat je dan alle vogelliefhebbers en potentiele kopers voor deze meneer moet waarschuwen , en zijn naam en toenaam moet noemen hier op dit forum , voordat er nog meer mensen gedupeert worden ???????


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-01-16 - 23:50:56 send message to agabird

Er is al vaker over gepraat om inderdaad mensen met naam en toenaam te vermelden op dit forum.

Ik ben daar zelf geen voorstander van. Tenzij de persoon die zelf de slechte ervaring heeft dit in eigen persoon meld. (Dus niet een via via verhaal)

Daarnaast zal ik ook zelf contact opnemen met de "slechte" handelaar/kweker, om enige reactie te krijgen en hem op de hoogte te stellen van het feit dat zijn naam vermeld wordt op VogelArena in een negatieve wijze.

Ik snap heel goed dat als iemand een gerucht hoort, hij daar geen vogels gaat aanschaffen. Dit zou ik ook niet doen. Maar als toch wel grote vogelsite, kan ik het me niet veroorloven dat er kwekers/handelaren zwart worden gemaakt op basis van een via via verhaal op deze site.


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-01-17 - 08:05:34 send message to djenco

Ik heb van morgen ook berichten gehoord over 'iemand' in Den Ham met papegaaienziekte. Ik woon in Daarlerveen, ongeveer 7 km verderop. Hoe groot is de kans dan mijn papegaaien besmet raken? Ze zitten in een buitenvoliere. Moet ik nog speciale voorzorgsmaatregelen treffen. En kan je vogels ook preventief laten inenten?


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-01-17 - 08:28:41 send message to Ramon

djenco,
Zolang je geen kontakt met besmette vogels hebt gehad, is er niets aan de hand. Je kunt jouw vogels gewoon in de buitenvoliere laten vliegen. En heb je het virus wel onder jouw vogels, dan nog is het goed te behandelen, als je er maar snel genoeg bij bent. Ook mensen kunnen besmet raken. De verschijnselen zijn dan o.a. erge hoofdpijn, spierpijn en koorts. Zeg maar, verschijnselen die lijken op griep, als je deze verschijnselen hebt, of één van jouw huisgenoten, zeg dan altijd tegen de behandelend arts dat je in kontakt bent geweest met Parkieten en/of Papegaaien. Je krijgt dan gericht medicijnen toegediend, en de klachten verdwijnen binnen enkele dagen.

Groeten, Ben


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-17 - 09:01:52 send message to kurt fierens

Ramon,

Welke medicamenten heeft je dierenarts aanbevolen?
Wat zijn de symptomen?
Hoe was de ontlasting van de vogels?

Dit zijn zaken dat de meeste mensen al kan helpen vooraleer de besmetting fataal wordt.

Kurt


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-17 - 10:03:43 send message to goffini

Hij verkoopt wel veel vogels.
Zelfs kerkuilen. Weet iemand of die vatbaar zijn voor papegaaienziekte.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-01-17 - 10:05:23 send message to Ramon

Gelukkig heb ik zelf nooit bij mijn vogels met deze ziekte te maken gehad, maar een vogelkennis van mij een jaar of tien geleden wel. De symptonen waren; een groene slijmerige ontlasting, natte ogen en een een slijmige afscheiding uit de neusgaten, vogel zit uiteraard bol.De infectie kan met tetracycline behandeld worden. Ook kan erythromycine worden voorgeschreven.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-01-17 - 10:07:09 send message to Ramon

Goffini, ik heb wel gehoord dat de ziekte ook bij duiven en zelfs bij europese cultuurvogels o.a. bij de Goudvink is geconstateerd. Maar dat heb ik zelf nooit gezien.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-17 - 10:08:29 send message to kurt fierens

Ramon,

Tetracycline? Is dit niets voor de ogen? Bedoel je misschien Soludox?

Kurt


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-01-17 - 10:17:53 send message to Ramon

Tetracycline is een breed-spectrum antibiotica, dat is toen in poedervorm voorgeschreven. Tetracycline-druppels worden inderdaad ook voor de ogen gebruikt.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-01-17 - 12:58:26 send message to lovebird-farm

Dit virus kan oo kverspreid worden door vogels die buiten rondvliegen, dus als het op een plek is is het zo verspreid!!!!!!! Dus iedereen in de omevin kan beter de voels binnenhouden!!!


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-01-17 - 13:20:50 send message to Ramon

Zo besmettelijk is het nu ook weer niet. Wel is het zo, dat er wél een meldingsplicht is t.a.v. deze ziekte. Dit doordat het overdraagzaam is van vogel op mens.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2005-01-17 - 14:30:49 send message to henkdelaat

Is het dan niet belangrijker dat men regelmatig en dan bedoel ik twee of drie keer per jaar je vogels een kuur te geven met TETRACYCLINE, ik ken het spul nog uit de tijd(25 jaar geleden) dat ik het mijn vogels gaf als ik import vogels kocht bij een handelaar.
Ik behandelde altijd eerst al mijn vogels met een kuur als ik ze bij elkaar zetten, de nieuwe vogels en de vogels die ik al jaren had zitten.
Dus ik spreek hier over papegaaien en wel de grijzeroodstaart.TETRACYCLINE is bij mijn weten een medicijn en vitamine bij elkaar,en haalde dat vroeger bij dierenarts vd BRINK in tilburg.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede