Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Schuur voor de Papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Schuur voor de Papegaaien
jeroenbosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-01-08 - 13:35:28

Ik heb voor mijn papegaaien een schuur van geisoleerde sandwichpanelen besteld. De schuur is 4,5 meter bij 3,5 meter. Binnenkant in helemaal afgewerkt met houten palen van 7 bij 5 cm (mooi stevig frame werk). Hier komen 5 volieres aan.

Nou zit ik hier eigenlijk met een probleem. Ik zit midden op de vlakte waar het erg hard waait! Nou ben ik bang dat als er het hier flink aan toe gaat, dat het huisje wegwaait?

Wie heeft er tips om dit goed en stevig neer te zetten?

Alvast bedankt.

Groeten Jeroen



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-08 - 13:46:00

heb je er misschien foto`s van?
en hoezo ben je bang dat het wegwaait is het zo slecht in elkaar gezet?

Groeten Dennis


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-08 - 13:50:54

Ikzelf zat met zelfde probleem
oplossing:fundering storten in L vorm en platenop liggend gedeelte L plaatsen en verankeren op staande kant.
Tussenwanden ook in betonstorten(vloer) dienen dan als schoor.
Tot op vandaag blijven staan

Succes MVG Rene


jeroenbosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-01-08 - 14:46:49

Beste Dennis,

Ik heb geen fotos omdat het huisje nu gemaakt wordt. Ik ben niet bang dat de constructie het niet houd, maar doordat er zoveel harde wind hier staan ben ik bang dat het verschuift of wegwaaid! We hadden ook een tuinschuurtje die we hadden vastgemaakt met stormkabels, deze haakjes waren helemaal rechtgetrokken!


Beste Rene,

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, heb je er misschien foto's van? Ik heb mijn buitenvoliere van hout met de afmeting van 7,5 meter bij 2,40 meter verankerd met palen die ik om de meter bevestigd heb en de grond in heb geslagen. Deze voliere staat als een huis. Dit wil ik niet met het huisje doen omdat dit niet mooi is om aan de binnenkant allemaal halve palen te zien.

Groeten Jeroen


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-08 - 15:25:45

Hallo jeroen
kan me indd voorstellen dat je niet vol wil slaan met palen.

wat rene bedoeld is findering storten daarna de buitenmuur plaatsen en daarin weer een vloer storten dit creert een goede stevigheid voor de wanden

Groeten Dennis


jeroenbosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-01-08 - 16:51:20

Beste Dennis,

Dat is idd. wel een goede oplossing maar dan heb je dus een betonnenvloer waar je altijd aan vast zit. Dat is ook niet het gemakkelijkste.

Ik heb zelf ook nog zitten te denken aan betonbandjes van 25x12x100cm die 20cm ingegraven worden en daar dikke bouten in schroeven met pluggen en zo de wanden te bevestigen.alleen weet ik niet of dit stevig genoeg is?

Groeten Jeroen


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-08 - 17:21:40

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-08 - 19:08:47

Ik heb er geen fotos van maar je kunt wel altijd komen kijken,of mij bellen
Als het hard waait ,is mijn inziens een betonbandje niet voldoende
MVG Rene


duffie
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-01-08 - 19:31:33

hallo is het niet mogelijk om er coniferen achter te zetten die vangen heel veel wind op ik heb het ook gedaan en heb tot nu nog geen problemen gehad


jeroenbosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-01-08 - 23:58:16

Beste Goffini,

Dan is er dus geen sprake van een fundering voor de schuur zelf, hij staat dan als het ware nergens op en dan zal het hout wegrotten na een aantal jaren. Het is wel een goed idee, bedankt.

Beste Rene,

Ik zou graag bij jou willen kijken, maar ik weet niet waar je woont. Ook heb ik je telefoonnummer niet, zou je deze op de mail willen zetten?Alvast bedankt.

Beste Duffie,

Helaas is coniferen alleen niet genoeg. Er komt wel dichte beplanting achter, maar er is hier sprake van zeer harde wind.
Toch bedankt voor je reactie.

Meerdere ideeen stel ik op prijs.

Groeten Jeroen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede