Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wanneer begint het broedseizoen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wanneer begint het broedseizoen?
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2004-12-31 - 10:08:57 send message to belg

wanneer begint het broedseizoen,of wanneer beginnen de kwekers met het koppelen van kanaries?


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-12-31 - 12:25:18 send message to leekgloster

Dat ligt helemaal aan je zelf wanneer je wilt beginnen.
Ik ben nu al begonnen en de eerste poppen hebben hun nest al klaar.
Ook zijn eral kwekers welke de 1e ronde al achter de rug hebben.
Zorg wel voor voldoende licht(minimaal 14 uur) en voor een aangename temperatuur(14 graden).
Je kunt het seizoen dus naar je eigen wens laten beginnen.

Marcel


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2004-12-31 - 16:19:05 send message to pitylus

Ik vraag me eindelijk eens af wat de bedoeling is om nu te gaan kweken . Als je tentoonstellingen doet kan je iets vroeger gaan kweken met kanarie s.Denk bijvoorbeeld om nu ongeveer wat licht bij te steken om binnen een grote maand ermee te beginnen kweken maar nu al met jongen enzo ,heb ik mijn bedenkingen erbij trouwens hoe vroegen hoe meer onbevruchte eieren .als je geen tt doet wacht rustig af en kweek vanaf april met uw vogels daar zal je onvermijdelijk betere resultaten hebben .
veel succes


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-12-31 - 17:08:03 send message to kakatoe

Ook zijn eral kwekers welke de 1e ronde al achter de rug hebben.
dit kan helemaal niet daar dat dan de laatste ronde is van 2004.
het is verrekte jammer dat de bonden al zovroeg de ringen afgeven.
Ik kan nu al vogels kopen van 2005 terwijl het nog maar 2004 is en dat is een zeer slechte zaak ook van de bonden die daar verantwoordelijk voor zijn


Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-12-31 - 19:18:27 send message to Denisdev

Helaas is dat de schuld van de "onzen". Veel tropenkwekers die australische prachtvinken houden kweken al in de (late) herfst/winter. Dit mede ter nabootsing van de seizoenen,maar vooral om bijvoorbeeld Gouldamadines op tijd op kleur te krijgen voor de TT van 2005.........


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-12-31 - 20:09:15 send message to dijkkamp

dat de eerste ronde achter de rug is voor sommigge klopt sterker er zijn er al die jongen van de tweede ronde geringt hebben met ringen van 2005 dat dit de schuld is van de tropen kwekers en met name de australischeprachtvinken kwekers gaat mij iets te verwink ;) ik zelf ook ausralische prachtvinken kweker(nu alleen nog goulds en witte zebraviken)en agapor.nigri. kweker maak mij er zelf ook schuldig aan en waarom nou heel simpel als ik met de goulds naar de TT(afdeling) wil in november of eerder moet ik vroeg beginnen een gould heeft zo als de meeste wel weten een maand of wat(5a6) nodig om op kleur te komen dus ik moest eerder in januari beginnen dit was geen probleem want de ringen kwamen altijd tussen kerst en oud en nieuw (tenminste bij de NBvV) niks mis mee toch maar de andere bond gaf de ringen al veel eerder uit al in oktober en als je dan aan een TT meedeed waar beide bonden aan meededen dan had je altijd een achterstand van een maand of 3 dus de vogels waren dan verder,groter,rustigerenz,enz, daarom heeft de NBvV nu ook de ringen in oktober afgegeven ben het er niet mee eens dat dit kan maar ja dan moeten alle bonden de ringen niet eerder als de laaste week van het jaar uitgeven er doen zich nu rare dingen voor b.v. ik kweek de eerste jonge zebravinken begin oktober ring ze met ringen van het jaar erop dit kan beschik over een verwarmde kweek ruimte een kweker die dit niet heeft kan pas een beetje afhankelijk van het weer eind maart de eerste jongen hebben als deze jongen ingezonden worden op de bonds TT zijn mijn jongen al 15 maanden en die van de koud kweker nog maar 10 maanden mmar goed ik kweek het liefst in de wintermaanden in de zomer heb ik buiten genoeg te doen ook dat is een reden


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-01-04 - 09:24:21 send message to Diesel

Ik heb sinds een maand of 3 gras en engelse parkieten en mij is aangeraden de blokken pas maart/april op te hangen, wil ik er jongen bij krijgen.

Hoeveel nesten krijgen de vogels per jaar die nu de eerste ronden al achter de rug hebben? Want ze mogen ook maar een aantal nesten per jaar hebben toch? Ben wel benieuwd wat hier de meningen over zijn wink ;)



stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-01-09 - 13:06:03 send message to stieneke

Ik krijg hele verschillende reacties te horen. De één zegt nu en de ander in het voorjaar. Mijn voliere is onverwarmd.
Wie wil zijn ervaringen met bourksparkieten mij vertellen.
Wanneer is uit ervaring gebleken een goede tijd om de blokken op te hangen. Eigenlijk wil ik ze in de kooi ophangen zodat wij ze de hele dag goed kunnen volgen. Maar dan is de kans op nog meer kattenoverlast waarschijnlijk groot.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede