Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voliere planning Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voliere planning
brugenea
Website Member
Posts :5

Website Member
2018-06-28 - 17:29:11 send message to brugenea

Hallo, NESTSLAPERS, voorzie ik nestkastjes hiervoor? Elders las ik -verwijderen na broed. Voederen in nachthok of beide? Geplande voliere voor exoten met
afm 400X240cm waarvan 50X90cm sas en nachthok van
130X90cm Is deze verhouding oke ? Hoeveel vogels op-
dat het voor alle partijen leuk blijft. Dacht aan een selektie van Zebravink - Jap meeuwtje - Teugelastrilde - Rijstvogel- Kanarie- Binsenastrilde
Loodbekje - Zilverbekje. Welke lieverniet? Suggestie voor andere? Dank voor uw goede raad


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2018-06-29 - 09:17:09 send message to P.Rooth

veel vragen maar Ik zou de voederplaatsen in het nachthok houden . Na aanschaf vogels die een week binnenhouden zodat ze ook weten waar het normale voer te halen is . Bij de soorten die u voor ogen staan is het aanbod van insecten afhankelijk wat er naar binnen komt en met behulp van eenjarige planten zoals pronkerwten oostindische kers komen er ook veel bladluizen die als voer voor de vogels kunnen dienen . Zorg wel bij aanleg van de buitenvoliere dat de bodem die ik natuurlijk zou houden op een diepte van 30 á 40 cm diep een gazen afscherming gemaakt wordt om ongedierte te weren net als aan de onderzijde buitenkant een spiegelgladde barrière gemaakt wordt eveneens in de bodem alsook erboven met b.v. een gegalvaniseerde plaat die een naar buiten gerichte L vorm heeft om muizen geen kans te geven om in de voliere te komen . Voor de soorten moet u bij de leifhebbers van rechtsnaveligen zijn daar heb ik te weinig verstand van . Succes


brugenea
Website Member
Posts :5

Website Member
2018-06-29 - 17:59:47 send message to brugenea

Hartelijk dank voor Uw interessante info met betrek-
king op enkele van mijn problemen. Alhoewel ik het weren van ratten veel belangrijker vind dan muizen
(vogels doodbijten en eierroof) onthou ik wel de tip
met de platen. Het materiaal lijkt me minder van belang. Doel is een onoverkomelijke horizontale hin-
dernis te maken. Kan U mij afmetingen laten weten.
Zelfde principe zijn alpenschuren die rusten op enkele horizntale platte rotsstenen. Ik hoop nog verdere info te krijgen van exotenliefhebbers.


Daniel
Website Member
Posts :3284

Website Member
2018-06-29 - 19:17:17 send message to Daniel

Rijstvogels kunnen erg dominant zijn dus ik zou die heroverwegen. Teugelastrildes zijn sinds de importstop heel zeldzaam geworden en dus niet de meest voor de hand liggende soort voor deze voliere. Je zou St Helenafazantjes kunnen overwegen als vervangende soort.

En kanaries gaan je beplanting vernielen dus dat is lastig met de andere soorten. Verder hou er rekening mee dat je snel veel jongen zult hebben bij de japanse meeuwen en zebravinken je zult daar dus een oplossing voor moeten regelen.


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

brugenea
Website Member
Posts :5

Website Member
2018-06-29 - 19:53:04 send message to brugenea

Dank je Daniel. Het is dus te kiezen met kanarie
zonder beplanting of beplanting. In een plaatselijk
park een voliere gezien met parkieten. Als ik de inhoud zie vraag ik me af hoe een bepplante voliere
te onderhouden. Heb je misschien ook een idee voor mijn andere problemen? Bij voorbaat dank.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2018-06-30 - 11:12:33 send message to P.Rooth

hallo Platen die glad zijn vind ik ideaal of het nu metaal is ( lekker dun en glad ) of b.v trespa Ik heb mijn nachthokken voorzien van een invlieggat met rustplankje ervaar en achter maar daarlangs kwamen muizen naar binnen met een dun plaatje staal eronder en op de zijkanten is er geen muis meer binnen gekomen en rond dat invlieggat een strook van 15 cm is voldoende gebleken . Voliere's staan inmiddels een 35 jaar en zou ik opnieuw aanleggen zou er een opstaande rand van een 40 cm met boven een 3 cm uitstekend maken . Muizen zijn ziektes verspreiders en kunnen de vogelnesten erg verstoren ratten is een ander verhaal die moet je helemaal niet in je voliere hebben maken alles kapot . Bodem heb ik achteraf voorzien van fijn gaas en dat was meer werk dan de hele voliere bouwen .


brugenea
Website Member
Posts :5

Website Member
2018-07-01 - 20:01:24 send message to brugenea

Hallo, uw antwoord heeft me weer heel wat bijgebracht. Het vooraf aanbrengen van gaas onder de voliere gaat veel sneller. Inmiddels duidelijk dat ook muizen moeten geweerd worden. Twee lagen gaas
13X13 overlappend zodat kleinere mazen ontstaan is
voordeliger dan muizengaas. Gaas op -40cm iets groter dan totaal. Ik ben nieuwsgierig te horen hoe
muizen door vlieggat naar binnen konden. Daar ik
een toegang gelijkgronds moet maken voor kwartels
kan ik het idee van de metalen plaatjes niet toe-
passen en moet zorgen voor een volledig muizenvrije kooi. Een gladde wand van 30 of 40 cm
bestaande uit tussen twee latten geplaatste vertikale golfplaat lijkt mij het voordeligst.
Moest dit niet volstaan kan naderhand nog een
horizontaal geplaatste plank of metaalplaatje aan
gebracht worden zoals uw voorstel. Vraag is of een
oversteek van 3cm volstaat om te beletten dat een muis deze hindernis overwint. Onder de deur de
gladde wand voortzetten en deur pas beginnen op +
40cm. Graag uw bemerkingen .


jaapherder
Website Member
Posts :1

Website Member
2018-08-29 - 15:21:31 send message to jaapherder

Hoi vogelliefhebbers.
Ik ben nieuw bij dit forum.
Heb na vele jaren mijn hobby weer opgepakt en een buitenvoliere gebouwd.
De voliere is in principe nu klaar, maar er ontstaan een paar vragen:
De achterzijde van de voliere wordt gevormd door de bestaande schutting van Douglas delen.
Dit hout werk echter behoorlijk en hier en daar zijn kieren ontstaan.
Natuurlijk wil ik voorkomen dat muizen hun weg naar binnen vinden.
Wat kan ik doen aan die kieren?
Mijn tweede vraag is over de bodembedekking.
Ik wilde daar beukensnippers voor gaan gebruiken, maar bij een wandeling in het park zag ik een stronk van een plataan met een hele stapel vermalen kaphout ernaast.
Dat leek me een ideale (en gratis) vervanging voor de beukensnippers.
Maar nu is de vraag of dit materiaal giftig is voor de kleine tropen die ik in de voliere wil nemen.
Alvast dank voor het meedenken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede