Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bourke in broedstemming brengen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bourke in broedstemming brengen
SETH birds
Website Member
Posts :18

Website Member
2018-05-07 - 21:33:02 send message to SETH birds

Ik heb 2 koppels bourke parkieten, wat is de beste methode om ze in broedstemming te krijgen ?
Is het voeding of lichturen, en wat voor voeding ?
Groetjes
Edwin


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2018-05-16 - 21:35:57 send message to KeesdeJongh

Beste vogelliefhebber, ik heb zelf geen Bourkes parkieten maar wel andere Australische parkieten.
Mijn ervaring is dat bij de Australische soorten de voeding belangrijker is dan de daglengte, dit in tegenstelling van b.v. kanarie's.
Als je ze nu nog in broedstemming moet brengen ben je al wel aan de late kant,maar je kunt het natuurlijk nog wel proberen.
Bij mij krijgen ze al kort voor het broedseizoen elke dag geraspte winterpeen met eivoer en stukjes appel en dat maak ik een beetje rul met een klein beetje water. verder krijgen ze bij mij wat blad van de Paardenbloem of wat Vogelmuur. Voor het kweekseizoen geef ik ze ook dunne takken van de Knotwilg, daar kunnen ze dan lekker aan knabbelen.
Er zullen ook vast nog liefhebbers die het anders doen, maar zo doe ik het en mij bevalt het prima.


SETH birds
Website Member
Posts :18

Website Member
2018-05-23 - 12:32:02 send message to SETH birds

Bedankt voor de reactie, ik ga het eerst met voedsel proberen.


Lorietje
Website Member
Posts :9

Website Member
2018-05-24 - 15:08:12 send message to Lorietje

3 maal per week eivoer verstrekken en dan moet het eigenlijks allemaal vanzelf gaan, bourkes gaan heel snel over op kweken. Over het algemeen moet ik einde vd zomer de nestkasten weg halen, als het aan de Bourkes ligt dan is een 3e of 4 e ronde geen uitzondering maar dat wordt te gek dus haal ik de kastjes vaak weer weg. Je hebt wel kans dat ze dan soms gewoon gaan nestelen op de grond 😳☺️



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede