Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > afgestorven jongen in bevruchte eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : afgestorven jongen in bevruchte eieren
parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2018-04-19 - 00:52:30 send message to parrotmaniak

dit jaar heb ik al een aantal bevruchte eieren waar na een week het jong of de vrucht afsterft en er een rode ring of rand in het ei komt ,heb dit in het verleden wel eens een enkele keer gehad maar dit jaar veel meer
wie herkend dit en weet mogelijke oorzaken
voeding is het niet want ik begin al in jan met kiemzaad eivoer ca. ,vit e ed te voeren


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2018-04-19 - 11:58:30 send message to Sam&dave

Herkenbaar maar dan dat de jongen er niet uitkomen. Aantal nestjes pyrrhura's waarbij pop de helft van de eieren liet voor wat het was. Dus een een paar jongen. Mogelijk door heftige schommelingen temperatuur waarbij pop zorgtaken op zich neemt coor de eerste paar jongen en de rest van de eieren laat voor wat het is.


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2018-04-20 - 13:29:25 send message to Fredje15

Ik heb hetzelfde bij voilet opaline halsbanden met violet butterkoppen. Twee mannen broertjes violet turquoise en een violet butterkop man. Beiden broertjes van één van mijn kweekkoppels. De mannen zijn van 2016 en beiden hebben een violet opaline pop van 2015.Ik wilde graag dubbelsplitten. split voor opaline ensplit voor butterkop kweken. Beiden poppen hadden in dezelfde periode vanaf 20 maart beiden drie eitjes gelegd. Bij beiden alle drie de eitjes goed bevrucht. Ook bij allebei de koppels één eitje afgestorven omdat deze beschadigt was ?
Een eitje heb ik nog een poos in de broedmachine gelgd. Maar bij beide koppels op de laatste dag voor het uitkomen geen hartslag meer in het ei. D.m.v. mijn egg-buddy Bij het koppel violet turquoise butterkop x violet opaline twee jongen met zwarte oogjes en bij het andere koppel violet butterkop x violet opaline twee jongen met rode oogjes ? Heb er foto,s van gemaakt. Waarschijnlijk heeft inderdaad alles te maken met de temperatuurschommelingen. Ik had volgens mij het juiste tijdstip afgewacht met de blokken geven. Geef ook een beetje eivoer en het beste ? kiemzaad. Mijn pruimekoppen laten het nog steeds afweten.Misschien heeft iemand nog goede tips. Zie toch verschillende jonge halsbanden te koop op "marktplaats "Bij sommige kwekers komen de eitjes wel uit met deze weersomstandigheden ? Ik begrijp er niets meer van.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2018-04-22 - 14:19:23 send message to kamervoliere

komt volgens mij door het weer wat we de laaste tijd hebben gehad,ik sproei de vogels nu


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2018-04-26 - 21:39:26 send message to parrotmaniak

hoor net van een dierenarts dat afgestorven vruchten niet door virus of bacteriele infecties komen maar vaak door toxische stoffen.
zou zelfs door fipromil eieren kunnen komen welke in eivoer verwerkt werden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede