Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Nederlander opgepakt op Bali wegens illegale dierenhandel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nederlander opgepakt op Bali wegens illegale dierenhandel
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-12-15 - 20:08:47 send message to henkdelaat

Een 54-jarige Nederlandse man is opgepakt op Bali op verdenking van illegale dierenhandel.
Hij wordt er van verdacht (delen van) beschermde dier- en plantsoorten te hebben geëxporteerd.

De Indonesische politie hield de man donderdag aan na onderzoek van de Nederlandse politie.

Het gaat onder meer om huid en botten van beschermde dieren.
Ook trof de politie koraal en cactustakken van beschermde planten aan.
De man opereerde vanuit de badplaats Kuta en kocht zijn spullen plaatselijk in om ze vervolgens te verschepen.

Wildlife crime

De politie vond vorig jaar vijf loodsen in Brabant met dezelfde soort materialen, waaronder zo'n tweeduizend kilo koraal.
Ook werden huiden van slangen en varanen, schedels van apen en schildpadden, en voorwerpen van ivoor gevonden.

Volgens de politie zijn de destijds in Brabant aangetroffen materialen afkomstig van de man die donderdag is aangehouden.

Bron:www.nu.nl


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-12-18 - 11:20:28 send message to Sam&dave

Tja Henk, Ik was in Indonesie op Bali, Sumatra en een tijd in Jakarta. In jakarta ben ik geschrokken hoe de dierentuin met vogels omsprong. Het eten van Palmkaketoes, Molukkenkaketoes etc aangeboden kregen was erg slecht van kwaliteit. Hun hokken waren niet oke, sommigen waren geplukt, etc. Ik heb daar de verzorgers op aangesproken en gevraagd beter voedsel aan te bieden en hygiënischer te zijn. Indonesie en dierenwelzijn is heel wat anders als hier in Nederland (waar het extreem wordt overdreven). Ik verbaas me er dan ook niet over dat de arrestatie op verzoek van onze politie gebeurde want de lokale politie laat het verder koud. Hoe dan ook een goede zaak dat zo'n iemand opgepakt is.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede