Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat zijn de prijzen van de Mutatie Kakarikie's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2017-11-23 - 18:15:01 send message to Fredje15

Hoe je de kleur ook omschrijft,en of je er nu duidelijke foto,s bij doet.
of je nu wel of niet zakt met de prijs. Anderen weten het altijd beter. Ze worden nu steeds voor minder aangeboden,en de broodkwekers maken de prijzen kapot. Er wordt al gekweekt met vogels van 3 maanden oud.Ende handelaren geven al bijna niets meer. Heb het afgelopen gezien wat de handel betaald. Gewoon belachelijk !


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2017-11-23 - 18:17:04 send message to Fredje15

Bedoel afgelopen zaterdag in Barneveld gezien.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-11-23 - 20:23:03 send message to Daniel

Bedankt Dundieje, dat is inderdaad waar ik op doelde en ik dacht dat het duidelijk was door mijn schrijfwijze. De mutatie is Turquoise en niet TurquoiseBlauw. TurquoiseBlauw is een vogel met op 1 chromosoom het gen voor Turquoise en op het andere chromosoom voor Blauw en dat is zo ver ik weet nog niet mogelijk bij kakariki's.

En Fredje het is jammer dat mensen niet zorgvuldig kweken, want behalve de mutatie zijn ook de gezondheid en het formaat belangrijk.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-11-23 - 20:23:05 send message to Daniel

Bedankt Dundieje, dat is inderdaad waar ik op doelde en ik dacht dat het duidelijk was door mijn schrijfwijze. De mutatie is Turquoise en niet TurquoiseBlauw. TurquoiseBlauw is een vogel met op 1 chromosoom het gen voor Turquoise en op het andere chromosoom voor Blauw en dat is zo ver ik weet nog niet mogelijk bij kakariki's.

En Fredje het is jammer dat mensen niet zorgvuldig kweken, want behalve de mutatie zijn ook de gezondheid en het formaat belangrijk.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-11-24 - 15:50:56 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oké mannen bedankt voor jullie uitleg.

Ben al een stuk wijzer geworden en zie nu dat de meeste aanbieders van mutatie kakarikies zelf niet eens weten welke kleurslagen ze in hun kooien hebben zitten.

Hoe zit het dan met de Cinamon Blauw is dat ook gewoon Cinamon zoals met de turqouise.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2017-11-24 - 21:19:08 send message to Richard V

Cinnamon blauw is cinnamon turquoise

Maar: hoewel het correct is om van turquoise te spreken ipv blauw vind ik het persoonlijk geen probleem om van blauw te spreken aangezien je een blauwkleurige vogel ziet en de echte blauwe nog niet bestaat. Zodra die er is corrigeert eea zich van zelf wel voor wat betreft het gebruik van de juiste benaming


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-11-24 - 21:37:34 send message to Daniel

Nu zagen we bij zowel de gould en de roseicollis dat mensen gingen selecteren en die vogels gingen verkopen als blauw ondanks dat het genetisch geen blauw mutatie is maar een geselecteerde turquoise. Bij beide soorten is nu het probleem dat je de echt blauwe mutatie lastig gaat ontdekken.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2017-11-26 - 00:11:20 send message to Richard V

daar zit wel wat in.
Denk overigens wel dat het een erg lange weg van selecteren zal worden, voorhoofd zal helemaal wit moeten worden....


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-11-26 - 13:56:49 send message to henkdelaat

Kan ik het turquoise van de Kakarikies die nu ontstaan is vergelijken met het Hemels blauw wat +/_ 25 jaar geleden ontstaan is bij de Halsbanden.


Rvdm67
Website Member
Posts :53

Website Member
2017-11-26 - 15:06:54 send message to Rvdm67

Kleurtjes blijft lastig.Bij pyrrhuras noemt tegenwoordig menig kweker de term Violet terwijl het dat vaak niet is maar de prijs van violet is een stuk hoger..om nog maar te zwijgen over de term blauw violet.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2017-11-29 - 22:12:51 send message to gerrit1950

nog even terug on topic: koppel "blauw" cinnamon voor 35€ het stuk (70 het koppel)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede