Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zwarte bevedering bij jongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina :


Auteur Onderwerp : zwarte bevedering bij jongen
r.gjaltema
Website Member
Posts :8

Website Member
2017-08-05 - 13:36:13 send message to r.gjaltema

Beste vogelliefhebbers.

Sinds enkele jaren heb ik een nieuw vogelbinnenverblijf.
Sindsdien heb ik problemen met mijn jonge vogels waar de helft zwarte bevedering toont op borst en buik.
Ook aangekochte bleekrug zebravink poppen die eerst prima een witte borst hadden werden zwart op de borst en ook het wit tussen ogen werd zwart. Ook jongen uit een goeie tt wildkleur lijn werden ineens erg zwart op buik en kop.
Sindsdien geen tt er meer mee kunnen draaien.

Daarna enkele koppels kapoetsensijs gekocht van prima kleur. Maar ook daarin nu de eerste zwarte jongen. Ik snap er niks van. Een collega kweker van me is langs geweest en vond het erg donker in het hok. Dus heb extra verlichting aangebracht. Heb nu 2 tl bakken met dubbele buizen hangen met truelight lampen er in. Ook zitten er in alle broedkooien ledverlichting van lindhorst. Zou in de verlichting de oorzaak kunnen liggen?

Voorheen kweekte ik grote aantallen vogels op de zolderkamer van ons huis. Nooit ergens last van gehad. De vogels hadden toen niet meer licht dan ze nu hebben. Het is een groot probleem.Draaide jaarlijk tt, s met goeie resultaten. Dat zit er nu niet meer in. Vogels krijgen verder alles. Vogelgrit/maagkiezel, kwaliteitszaden enz enz

Wie heeft een idee waar het probleem vandaan kan komen. Of heeft hier ook mee te maken gehad? Zou graag jullie reactie horen. Alvast bedankt



Pagina :

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede