Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > product duo anti bloedluis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : product duo anti bloedluis
bird14
Website Member
Posts :45

Website Member
2017-07-24 - 09:03:47 send message to bird14

iemand bekend met duo anti bloedluis en welk is je ervaring ermee?


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-08-01 - 23:15:56 send message to Sam&dave

Nee, maar wel met veel andere.

Mijn beste ervaringen zijn met:
Veerust SUPER: dood alles binnen een seconde
Daarna werken met BIOMITE spray wat gewoon een soort van kleverig spray is. Maar werk echt heel goed.
Wel de kuur 4 maanden aanhouden.


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2017-08-02 - 12:50:03 send message to jan-ferdinand

Sinds kort gebruik is dasty reiniger van wibra winkel
Echt nog nooit zo snel positief resultaat gezien
Beetje gespoten over broedblokken
Schijnt dat de diertjes verdrogen als ze in aanraking komen met het goedje.
Inmiddels al tijdje geen luisje gezien


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2017-08-02 - 13:34:34 send message to rupicola

Als ik de actuele media mag geloven moet je een middel nemen waarin Fipronil is verwerkt.

Werkt zo goed dat je er tot zelfs IN de eieren geen last van luis meer hebt!



kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-08-02 - 14:54:49 send message to kamervoliere

ik heb het idee dat 1 middel maar 1 seisoen werkt en dan zij ze resistent.ik ben dit jaar met zonnebloem olie aan de gang geweest daar blijven ze aan plakken of de adem gaten gaan verstopt zitten.maar dit is dweilen met de kraan open maar zo kun je een groote uitbraak wat verlengen


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-08-02 - 22:36:52 send message to P.Rooth

Voorkomen is beter dan genezen was een oud gezegde .

Weliswaar een oud gezegde maar het werkt prima als je maatregelen treft om bloedluis te voorkomen .

Onderin de nesten doe ik tabalstelen wie shag rookt weet dat er stof overblijft in zo'n zakje en wie stopt met roken en nog wat tabak heeft kan dat ook gebruiken .

Gedroogde kamille werkt ook goed onderin het nest en wie broedkooitjes heeft onder de zandlade

In het eivoermengsel doe ik Knoflookpoeder van de Imme en ook dat werkt positief tegen luizen . Vandaar ik eigenlijk niet begrijp waarom een chemisch middel te gebruiken terwijl er natuurlijke middelen voorhanden zijn .

Paul


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-08-05 - 22:15:42 send message to rajar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-08-10 - 18:12:15 send message to Sam&dave

Nou ik begrijp wel waarom we die chemische troep nodig hebben. Tabakstelen helpen gewoon simpelweg niet. En knoflook door het water doen is iets wat ik ook heb geprobeerd maar ook een pleister op de wonde is. Overigens is de bio mite spray helemaal niet zo chemisch. Gemaakt van een aftreksel uit viooltjes, gewoon een natuurlijk product. Ik weet dat er heel veel kwakzalfmiddelen zijn. Veel geprobeerd maar de Veerust blijft gewoon goede bende idem voor de bio Mite spray.

Oja ook nog roofmijten geprobeerd. Helpt niets!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-08-10 - 21:38:41 send message to P.Rooth

Hoezo werken tabakstelen niet heer Stam ? ervaring mee ? Knoflook doe ik door het eivoer en nimmer in het drinkwater werkt wel degelijk

Ik heb 1 keer gruwelijk veel last gehad van bloedmijt door een aangekocht stel Valkparkieten . Bij de jongen kropen de mijten uit de bekjes .

Jongen eruit gehaald en al het nestmateriaal weggegooid blok schoongemaakt en met grote brander uitgefikt en weer nestmateriaal erin waaronder tabakstelen gedaan werden .

De jongen zoveel mogelijk ontdaan van de bloedmjten ik zag er geen meer kruipen op de jongen en weer in het blok gezet . nadien geen last meer gehad van bloedluizen .

Maar waar haalt u de 'kennis ' vandaan dat tabakstelen en knoflook niet werkt ?



marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2017-08-11 - 13:39:36 send message to marti

Ik had dit voorjaar voor het eerst in 20 jaar bloedmijt en deze zijn volledig verdwenen door het gebruik van roofmijten in het blok .. je moet wel zorgen dat de temperatuur hoog genoeg is, anders gaan ze weer in winterslaap .. en als je in de maanden daarvoor al mijtenspray hebt gebruikt heeft het ook niet veel zin..


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2017-08-13 - 20:16:58 send message to roodmus

Tabakstelen worden in de duivensport gebruikt , en niet voor niets natuurlijk.

Ik zelf kweek Goudvinken en ja ok ik heb last van bloedluis.

Mijn nest kasten zijn allemaal voorzien aan de achterkant van kopspijkertjes waar de kop vanaf geknipt is.

Ze staan dus ongeveer een 0.5 cm van de achterwand , de spijkers smeer ik in met vaseline en een beetje rond de spijker de mijten kun dus nooit in de het nest kastje of kappelletje komen.

Verder onder de cocos nestjes ook inderdaad wat shag kruimels.

Verder natuurlijk dagelijks controle op de luizen in kieren en spleten of andere donkere plekken.

Verder veel kieren dicht kitten maar ook dat gaat soms niet goed , naar een droge zomer zie je toch weer kieren komen ondanks kitten.

Suc6


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2017-08-13 - 20:38:38 send message to kaapsen

ik dacht dat de vraag van Bird 14 over het gebruik van Duo ging: hier lees ik niets over terug nl.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2017-08-14 - 01:43:51 send message to roodmus

Ja idd maar dit was een reactie op andere middelen en misschien voor iedereen bruikbaar .
Kost tijd en werk, maar dit is mijn manier misschien heb je er wat aan.

grt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede