Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Beschuldigd split vogels. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Beschuldigd split vogels.
Nonnebos
Website Member
Posts :17

Website Member
2017-06-22 - 15:23:27 send message to Nonnebos

Er word een halsbandkweker beschuldig van bedrog is het dan goed om hem toe te laten op vogelarena.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-06-22 - 15:49:02 send message to P.Rooth

beschuldigen is niet zeker dat die beschuldiging wel waar is .
Denk te weten wie beschuldigd en die mag eerst naar zichzelf kijken voor iemand zomaar te beschuldigen .
Indien er een vogel als split verkocht wordt voor bepaalde kleur en er komt niet dat uit wat te verwachten is DAN neem je contact op met de verkoper heb ik ook gedaan met een split die na 2 jaar nog nie tot gewenste resultaat gekomen is . Iemand bij naam en/of toenaam afbranden behoort niet te gebeuren op de Vogelarena of welk ander publiekelijke website dan ook . Doe het beschaafd naar de verkoper en denk dat dat opgelost wordt


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-06-22 - 16:01:13 send message to Daniel

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Op verzoek van de verkoper heb ik het topic weer geopend. Zo lang er geen namen genoemd worden en het topic netjes blijft mag het open blijven.
Zodra het uit de hand loopt zal het zonder waarschuwing op slot gaan. Ik heb de betreffende advertentie verwijderd en de koper aangesproken.
Deze is natuurlijk welkom om zijn kant van het verhaal ook te doen


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2017-06-22 - 20:41:05 send message to gerrit g

Hallo VOGELLIEFHEBBERS.
ik ben deze zogezegde "oplichter" die zogenaamd vogels die geen split zijn als zijnde split verkoopt.
Ik wil hier mijn kant van het verhaal ook wel even vertellen.
Ik heb in september vorig jaar een koppel butterkop halsbanden gekocht.Een violet butterkop man X een grijze butterkop pop.
Niet helemaal gelukkig met de kleurcombinatie maar werden alleen als koppel verkocht.
Deze persoon die mij beschuldigd bood op arena een turq.D.F.violet butterkop pop aan waar ik op reageerde.
Bleek niet goed gelezen te hebben want was een turq.D.F.violet bonte butterkop pop.Volgens de verkoper een zeer speciale vogel
waar hij 2500e voor vroeg.
Niet waar ik om zocht en dit ook aan hem gezegd,waarop Hij mij vraagt om mijn violet butterkop man aan hem te verkopen
omdat Hij veel liever met deze "bijzondere"pop wou kweken.Ik zei hem de man niet te willen verkopen mits ik hem kon (in)ruilen met
een opaline split wtkwst pop.Hij had zo'n pop waarop HIJ voorstelde het koppel butterkoppen te ruilen voor de blauw opaline
split wtkwst pop.Hij blij en Ik blij.
Na 3 x de vogels bij mij te zullen komen omruilen(3 x afgezegd) hebben wij besloten dat ik de vogels bij hem thuis zou
komen ruilen.
Ik naar hem(425km en 4 1/2 uur verder),vogels gekeurd,goed bevonden en geruild.Hij heeft de butterkoppen naar zijn zeggen laten testen en ook
dit bleek goed te zijn.

Na enkele maanden blijkt de man 2 rondes jongen van dit koppel te hebben.5 jongen waarvan 4 lacewings.Na de eerste ronde verschrikkelijk
bijzondere jongen(gelezen op facebook).Na de 2de ronde was het ineens allemaal anders.Hij stuurt mij bericht via messenger dat
ik hem waardeloze vogels heb verkocht.Een mini butterkop man die ook nog eens split pallid is en een waardeloze grijze pop.
Ik gereageerd met dat Ik dit een heel rare reactie vond omdat hij de vogels zelf gezien en goedgekeurd heeft.
Ik heb hem laten weten het ''split PALLID'zijn met de vorige eigenaar op te nemen.Deze zegt dit niet te weten en dat de man eigen kweek
was uit kobalt/butterkop X violet/butterkop maar hier nooit geen lacewing uit heeft gekweekt.Ook uit de violet man
geen lacewing jongen.
Dit geef Ik dus ook door waarop hij mij (iets dreigend) laat weten dat het bewijs bij hem in het blok ligt.
Na nog enkele berichten heen en weer waarschuwt hij mij dat wanneer ik mijn verantwoording niet neem Hij mij nog wel eens tegenkomt.
Dit heb Ik gezien als een bedreiging en besloten niet meer te reageren.
Hierop heeft hij beschuldigingen op facebook gezet en nu dit.


Alles wat ik met deze man besproken heb heb ik nog in de mail en messenger staan dus bewijs is er.
Ik wil niemand beschadigen maar reageer op wat er over mij gezegd word.

Mvg Gerrit



Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-06-23 - 00:01:23 send message to P.Rooth

Netjes uitgelegd Gerrit


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-06-23 - 22:00:20 send message to P.Rooth

De tegenpartij weet dat deze discussie gaande is nu afwachten of hij ook gaat reageren . De beschuldiging had hij na 1ste bericht verwijderd schijnt te zijn van Facebook nu vernieuwd met de volledige naam van Gerrit .
Ik vind dat zoiets niet zou mogen kennelijk vonden de webmaster en mediators dit ook na verschijnen van de lasterlijke advertentie . Dat mag ik toch zeggen of niet Daniël .


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-06-24 - 00:09:31 send message to Daniel

Beschuldigende advertenties zijn inderdaad niet toegestaan en vogelarena zal in geval van herhaling optreden. De koper is hierop gewezen.


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2017-06-24 - 06:43:29 send message to IGGINO VB

Even iets anders.
Ik ken een kweker uit Australië die eens een kanssplit lutino man gekocht had en gekoppeld had aan een wildkleur pop. Dus theoretisch als de man echt split was zou er 50% lutino poppen uit komen.
Pas na 18 jaar is de eerste lutino hiervan gekweekt! Hij had het koppel ondertussen al verkocht aan een beginnend kweker als wildkleur. Maar zo zie je maar dat je niet te snel iemand moet beschuldigen voor splitten die het niet zouden zijn.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-06-24 - 13:57:45 send message to Rik

Netjes gezegd Gerrit!

Probeer er voor te zorgen dat deze 'beschuldigingen' niet te veel energie vreten. Dat zou jammer zijn van je hobby.

Sterkte en ik leef met je mee!


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2017-06-25 - 14:50:13 send message to mreyder

Klopt Iggino. Heb zelf zo'n mooi voorbeeld, Roseicollis. Ik had een split lutino man maal een normale pop. Heb daaruit een jonge blauwOpaline kanssplit Lutino man aangehouden en op een bonte pop gezet. Met dit koppel kweek ik al 8 jaar. Nog NOOIT een lutino jong hieruit gekweekt. Man niet split zou je zeggen. ECHTER: een jonge man uit dit koppel heeft al diverse malen lutino jongen gegeven. Dat betekent, dat deze man de lutino factor van zijn vader moet hebben gekregen: de blauwOpaline man MOET dus split voor lutino zijn. Hij heeft alleen zelf nog nooit een lutino jong gegeven. Toeval? Zeker! Maar het kan dus zeker dat een split vogel geen (of pas na heel veel jaren) mutanten brengt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 262 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede