Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Bouw schuur/kweekruimte sandwichpanelen of hout, advies gevraagd. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bouw schuur/kweekruimte sandwichpanelen of hout, advies gevraagd.
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2017-06-10 - 18:56:34 send message to Rimo73

Hallo,

Ik heb plannen om achter in de tuin een schuur te gaan bouwen van 4,5 x 3,5 ,deze zal verdeeld worden in een opslag/schuur van 1,5 x 3,5 en kweekruimte van 3 x 3,5m.
Nu zit ik eraan te denken om deze op te bouwen van sandwichpanelen 60 mm,heeft iemand daar ervaring mee?
Schuur staat op het zuiden, dus de zon kan er aardig op staan, blieft het dan wel koel binnen?
Nu staat er een blokhut en deze is in de zomer bloedheet binnen.
Of is het misschien verstandiger om een schuur van hout te bouwen?
Wie van jullie heeft ervaring met bovenstaande en heeft wellicht zelf ook een schuur/kweekruimte van hout of sandwichpanelen?
Ben enorm benieuwd naar de reacties en/of adviezen.
Mvg.
Richard


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-06-10 - 21:02:54 send message to ineznick

Sandwichpanelen werken erg goed. Mijn binnenhokken zitten ook in een schuur met sandwichpanelen, ook blijft aangenaam met het warme weer. Zeker een aanrader!
Succes gr gerben.


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2017-06-11 - 10:33:26 send message to yaro

zorg wel dat de muizen er niet tussen kunnen komen want je krijg ze er nooit meer uit


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-06-11 - 21:43:42 send message to P.Rooth

belangrijk om sandwichpanelen in die opsluitprofielen te monteren werkt prettig en geen muis die erin komt


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2017-06-12 - 11:07:31 send message to Geert-Best

Mijn vogelhok is ook van 6cm sandwichpanelen gebouwd. Ik zou niet anders meer willen. Redelijk koel in de zomer en in de winter vorstvrij.


http://www.vogelarena.com/voliere/img/74006_bouw16.jpg


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-06-12 - 22:13:44 send message to P.Rooth

tijden veranderen vroeger had je geen sandwich panelen vandaar velen de zaak of in steen(achtig) of in hout opgetrokken hebben .
Vandaag de dag zou ik ook sandwichpanelen prefereren boven steen . Makkelijk snel en minder onderhoud .


koenders
Website Member
Posts :45

Website Member
2017-06-12 - 22:53:21 send message to koenders

Wel erg goed ventileren anders krijg je last van vocht dat zich afzet op de panelen.Over het algemeen geen probleem maar bij erg hoge luchtvochtigheid en vrij lage temperstuur kan dit een probleem geven


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2017-06-15 - 15:29:37 send message to Rimo73

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.
Het besluit is genomen en het geheel gaat gebouwd worden met sandwichpanelen.
De afmetingen zijn heel iets anders geworden, de ruimte voor de vogels wordt nu 3m x 3m.
In deze ruimte wil ik ook een deur maken van sandwichpanelen en verder komt er ook geen raam in het verblijf.
Zo kunstlicht voldoende zijn in deze ruimte, denkende aan bijvoorbeeld TL of speciale daglicht tl buizen?
Hoor graag jullie mening en advies.

Mvg.
Richard



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 96 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede