Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Met tamme grijze roodstaarten kweeken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Met tamme grijze roodstaarten kweeken
giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-06-06 - 01:33:07 send message to giorgioo

Goeden avond allemaal,
heeft iemand met tamme grijze roodstaarten gekweekt?...ik heb al 18 onbevruchte eieren van een tamme koppeltje en weet niet of ooit ook bevruchte eieren zullen hebben.
Bedankt.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-06-07 - 14:09:25 send message to Sam&dave

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Is al heel veel gezegd en geschreven hier op het forum. Ja het kan, kweken met tamme grijze roodstaarten. Zelfs in de woonkamer heb ik dit gezien. Maar meestal betreft dit semi-tamme (half wilde) vogels waarbij bijvoorbeeld een tamme man met semi-tam/wilde pop bij elkaar zitten. Het is belangrijk dat je een klikkend koppeltje hebt die ook treden. Vaak staat een tamme pop de man niet toe dat ze getreden wordt. Daarnaast nog tientallen redenen op onbevruchte eieren. Zie ook de andere topics. Overigens legt de tamme grijze roodstaart (alleen zittende pop) van mijn schoonmoeder eieren en braakt zij voer op als zij hem aait. Typisch een pop die zich niet zal laten treden door een mannelijke grijze. Deze pop neigt te veel naar de mens. Dus het ligt echt aan de achtergrond van je vogels op er wel of niet getreden wordt. Kweek met handopgefokte tamme grijzen komt weinig tot niet voor. En indien er al bevruchtte eieren komen dan ontstaan er problemen met het uitbroeden, laat staan het voeden van de jongen. Doordat deze vogels de juiste 'inprenting' missen gaat het hier fout.


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2017-06-07 - 22:41:06 send message to Fredje15

Ik heb twee tot drie keer per jaar jongen bij een tam koppel grijze.
Nu ook weer jongen liggen in het nest nu vier weken oud.
Heb vier koppels tamme.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2017-06-07 - 22:46:56 send message to marti

Heb je niet 2 poppen? Opnieuw laten seksen misschien?


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-06-08 - 00:35:42 send message to giorgioo

Veel dank Sam, Fredje en Marti. 2 poppen heb ik zeker niet, want die beiden zij DNA getest en alles wat de vogels nodig hebben, krijgen van mij ook: een groot voliere (2 x 2 x 2 m), goede broedblok, als voer Nutribird P 15 Tropical + heel veel fruit van alle soorten, etc. Hoorde ik dat met tamme grijzen bijne onmogelijk is te kweeken, daarom vroeg ik. Heb ik ook een tamme witkuif koppeltje en na 3 jaren wachten, zag ik 2 weken geleden 2 babys in hun vat en ben zoooo blij.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2017-06-08 - 11:20:29 send message to marti

Bij twijfel opnieuw doen.. er worden ook fouten gemaakt met DNA


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2017-06-08 - 11:20:37 send message to wiechmann

heb op dit moment 2 nestjes grijze liggen van alle 2 handopfok vogels . ofwel zelfs 4 ex huiskamer vogels die op een leeftijd tussen de 3 a 4 jaar gekoppeld zijn . en ook zonder problemen worden de jonge grootgebracht . en dit is jaar nr 3 op rij . ze doen wel maar 1 nestje per jaar . terwijl natuurbroed er regelmatig meer doen .


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2017-06-08 - 20:20:28 send message to Fredje15

heel veel fruit is niet zo goed hoor !
Je kunt beter wortel,geweekte erwten,bleekselderij,granaatappel en palmolie geven


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-06-09 - 01:38:25 send message to giorgioo

ok, dank jullie allemaalm, is wel groot hulp voor mij.
Mvg,


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2017-06-09 - 11:18:13 send message to jaap van de pol

Ook ik heb vorig jaar een tam koppel opgezet waarvan ik destijds zo'n 15 onbevruchte eieren heb kunnen weggooien. De man treedt niet goed.

Dit jaar weer een tam koppel opgezet. We geven de moed niet op. De man graaft in het blok maar de pop komt er nog niet in. Heeft natuurlijk wel tijd nodig.

Vaak is het een kwestie van inprenting met daarnaast een vleugje geluk dat het klikt tussen de twee vogels.


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-06-10 - 01:09:36 send message to giorgioo

Ja...belangrijk is dat de vogels gezond bijven.
Groetjes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede