Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Amazone zonder eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Amazone zonder eieren
Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2017-06-06 - 01:08:24 send message to Ann*

Mijn amazones hebben voor de eerste keer eieren gehad. Het eerste ei heb ik gezien, heel, maar de volgende dag was het kapot. Van het 2de ei heb ik enkel een stuk schaal gezien. Ze heeft er daarna nog 2 gelegd maar die zijn ook verdwenen/opgegeten. Helaas.
Maar nu zit de pop nog steeds constant in de nestkast, ze komt er enkel snel uit om wat te eten. Ze zit eigenlijk te broeden, maar dan op niks, op geen eieren.

Wat doe ik daar het beste mee? Haar gang laten gaan en afwachten, of beter de nestkast een tijd weghalen?



hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2017-06-06 - 12:10:34 send message to hookbill

Kan onervarenheid zijn. Maar ook een te grove bodembedekking, of het ontbreken van een goede klimmogelijkheid zodat ze op eieren vallen. Ik zou er nu 10 cm brokken van bijna vermolmd hout in leggen. Beetje geluk doen ze een tweede ronde maar ze zien in ieder geval een groot verschil met situatie in blok nu en broeden zal dan stoppen


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2017-06-06 - 12:44:56 send message to Ann*

De bodembedekking is niet te hard. Het is aubiose en boomschors dat ze zelf fijner geknaagd hebben. Ik kan het er wel eens allemaal uithalen en nieuwe stukken hout en schors geven, zodat ze opnieuw moeten beginnen.

Klimmogelijkheid is er ook maar ik ga eens bekijken of die wel voldoet.



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-06-06 - 18:21:39 send message to Antonia

Net als bij de mijne dus...
Ik heb ze laten gaan. Ze bleek toch nog twee eieren te leggen. Als je alles nu weghaalt en er is een ei in aanmaak, heb je kans dat ze die inhoudt.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-06-07 - 12:31:14 send message to Sam&dave

Dag Ann,

Zie ook de topic van Antonia over de dubbelgeelkopjes. Z.s.m. kunsteieren neerleggen en de echt eieren even apart houden. Zodra ze uitgespeeld zijn en de pop op de kunsteieren zit te broeden de eieren weer omruilen. Veel succes!


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2017-06-07 - 23:24:45 send message to Ann*

@Antonia, inderdaad veel gelijkenissen met de jouwe .... Wat me vooral verontrust is dat ze zo fanatiek zit te broeden op niks.

@sSam&dave, er zijn geen echte eieren meer, die hebben ze telkens kapot gemaakt.

Ik heb nu stukken boomschors en rondjes hout in de nestkast gelegd. Ze is alles druk bezig met fijner knagen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede