Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nieuwe vogelsamenstelling volière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nieuwe vogelsamenstelling volière
Matthias Claeys
Website Member
Posts :19

Website Member
2017-03-07 - 03:09:22 send message to Matthias Claeys

Hi all,

Zoals jullie misschien al gezien hebben bij 'Mijn voliere' beschik ik over een zeer grote groep valkparkieten, die ik van plan ben om flink te gaan uitdunnen nu we opnieuw een sabbatjaar nemen na vorig jaar gekweekt te hebben. Maar het zou kunnen dat we het eventjes rustiger aan zullen doen en de boel meer willen gaan aankleden als een soort gezelschapsvolière.

Op dit moment heb ik inclusief de jongen van 2016 ongeveer 40 valkparkieten, plus een koppel princess of Wales parkieten en vier Japanse kwartels.

De vraag is wat kan ik hier nog aan toevoegen? Ik zat zelf nog te denken aan twee Australische (grote) parkietensoorten en een duivensoort. Als je even terugkijkt bij de volières kun je de afmetingen terugvinden.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-03-07 - 12:18:17 send message to Daniel

Als je er nog soorten bij wilt nemen zou ik overwegen je collectie valkparkieten flink te minderen. Bourke's zou eventueel kunnen of kakariki's maar enkel als er minder vogels in de voliere zitten.


jeffke kweker
Website Member
Posts :250

Website Member
2017-03-08 - 01:04:20 send message to jeffke kweker

hallo

of bergparkiet pruimenkopparkiet per volière 1 koppel roodrugparkiet

groetjes


Matthias Claeys
Website Member
Posts :19

Website Member
2017-03-08 - 02:17:51 send message to Matthias Claeys

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

6 m breedte x 4,5 m diepte x 2,5 m hoogte, dat zijn de afmetingen van mijn volière nog eens inclusief binnenvlucht. Dus de bedoeling zou zijn om terug te gaan naar maximum 14-16 valkparkieten, waarvan vijf à zes koppels.

De princessen zullen sowieso blijven en ik ben aan het denken om de kwartels uit te breiden naar een zevental stuks en één haantje om te ruilen voor nog een hennetje. Nu twee haantjes en twee hennetjes zitten.

Bergparkieten, bourkes en kakariki's had ik zelf ook al in gedachten. Australische koningsparkieten vind ik ook erg mooi, alleen betwijfel ik of mijn vlucht daar groot genoeg voor is.


Matthias Claeys
Website Member
Posts :19

Website Member
2017-03-09 - 23:02:04 send message to Matthias Claeys

Zoals ik in het begin aangaf, duiven. Zou dat klikken met de rest? Ik zou dan voor lachduiven of groenvleugelduiven gaan. Zou dat mogelijk zijn?


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2017-03-10 - 21:36:08 send message to sylvain

jeffke kweker pruimkoppen durven weleens in de poten van andere vogels bijten en roodruggen kunnen agresief zijn tegen andere vogels...


Matthias Claeys
Website Member
Posts :19

Website Member
2017-03-12 - 16:27:55 send message to Matthias Claeys

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Pruimkoppen weet ik ook niet echt of dat zou klikken met de valkparkieten, laten zich nogal doen he en bijten niet echt van zich af. Met de princessen klikt het nu wel goed. Echt een koppeltje dat hun eigen gangetje gaat.

Maar wat zou ik nog meer kunnen toevoegen? Dus als dit mijn bestand zou zijn in een volière met de afmetingen van die van mij?
16 valkparkieten (5-6 koppels)
2 princess of Wales (koppel)
7 Japanse kwartels

EDIT: Na een beetje opzoekingswerk heb ik gezien dat duiven geen enkel probleem geven, dus lachduiven neem ik er al bij als een koppeltje.

Wat zou ik dan nog nemen als derde parkietensoort? Kakariki's of bergparkieten?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede