Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Psittacula roseata Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Psittacula roseata
Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-02-14 - 14:35:10 send message to Daniel

Na het lezen van wat oudere topics en het bekijken van enkele volierese vroeg ik me af of er nog mensen zijn die ervaring hebben met Psittacula roseata, rozekop edelparkieten. Hoe zijn ze in vergelijking met pruimekoppen? Zijn ze qua geluid te vergelijken, op welke leeftijd zijn ze broedrijp en hoe herken je zuivere vogels?

Verder was ik benieuwd of de richtprijs van 700 tot 800 euro voor een koppel correct is?


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2017-02-14 - 15:02:36 send message to Tenzi

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hallo Daniel,

Rozekopedelparkieten lijken heel erg op pruimekopparkieten, qua gedrag. Ik vind het geluid wat scheller dan pruimekoppen, maar wel even hard.happy :));
Broedrijp zijn ze ook vanaf 3 jaar, hoewel het ook vanaf 2 jaar wel voorkomt.

Het beoordelen van zuivere vogels (dus geen kruizingingen met pruimekoppen) is niet altijd gemakkelijk. Vaak zie je het aan het formaat, de intensiteit van de (kop)kleur, het ontbreken van bepaalde kenmerken (zoals schoudervlek bij popjes) en de staartpunten. Vaak is het pas goed te zien, indien je meerdere vogels met elkaar kunt vergelijken.
De richtprijs klopt ongeveer wel.

Zie voor meer info en foto's mijn website:
http://vogeltuin.webnode.nl

Groeten,
René


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-02-14 - 21:04:32 send message to Daniel

Bedankt Rene voor deze informatie en leuke website met goede informatie. Wordt de soort regelmatig gekweekt?


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2017-02-14 - 22:59:58 send message to Tenzi

Wat bedoel je met 'wordt regelmatig gekweekt'?
Ik kweek al jaren met deze soort en dat gaat aardig.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-02-15 - 00:22:29 send message to Daniel

Dat was inderdaad mijn vraag of er regelmatig nakweek is en of je moeite hebt om aan vreemd bloed te komen?


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2017-02-15 - 22:57:14 send message to Tenzi

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb intussen vogels uit Nederland, Duitsland, België en Frankrijk zitten.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-02-16 - 21:20:59 send message to parrotmaniak

het is een goed te kweken soort ,maar minder mooi dan de pruimekop en dat is ook gelijk de reden waarom ze er niet meer zoveel zijn,
ze waren niet interessant
nu zijn er zo langzamerhand maar heel weinig meer en worden ze weer gevraagd ,en loopt de prijs FORS op .
al een paar jaar trouwens.
tot het aanbod straks de vraag overtreft en klapt de prijs helemaal terug is mijn verwachting.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-02-17 - 15:38:11 send message to P.Rooth

rozekoppen zijn wat moeilijker om te kweken en zijn zeker niet minder mooi dan pruimekoppen dat is een persoonlijke smaak .
Er zijn erg weinig goede stellen/kwekers en de aantallen die gekweekt worden is al jaren niet voldoende om aan de vraag te kunnen voldoen . Of de prijs in elkaar zal klappen is koffiedik kijken maar wat doet dat er toe . Vogels zijn mooi en wie ze wil hebben denkt niet direct aan de centen dat doen alleen volgers die er goed aan willen verdienen en daar heb je weinig aan is hobby en geen broodwinning
Paul


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-02-17 - 17:54:30 send message to Daniel

Het is een soort waar ik al een tijdje aan zit te denken juist door de zachte kleuren. Daarom mijn vragen. De soort gaat er de komende maanden ook nog niet komen, maar ik ga me rustig orienteren. En het is niet erg dat er een prijskaartje aan de vogels hangt want dan is de drempel wat hoger en dan komen ze bij de juiste mensen terecht.

En bij een aantal soorten die ik heb gaat de prijs ook flink op en neer en dat is riskant zeker als je het topic van picolet in je achterhoofd houdt.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2017-02-17 - 22:47:23 send message to Tenzi

Helemaal mee eens, Paul.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede