Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > panacur Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-02-11 - 02:32:21 send message to parrotmaniak

hoe weet je zeker of de vogel het middel heeft opgenemen als je het over het eivoer strooit?


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-11 - 11:07:38 send message to rosella kweker

Eten t ervoer altijd op hier en goed mengen. Vogels hebben maar heel weinig nodig en overdosering is niet mogelijk normalerwijs,dus beter dan Door drinkwater mijn inziens maar in bek is allerbeste al geeft dat weer stress.Als ik koop of verkoop gebruik ik via pipet


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-02-11 - 12:04:44 send message to kamervoliere

@ parrotmaniak
ik doe zaad met daarboven op eivoer en strooi daar ruim het poeder overheen het kan niet anders dan dat ze in contact komen met het poeder.als de volgende dag het bakje leeg is


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-11 - 13:23:41 send message to rosella kweker

T gaat via gewicht met ontwormen. Een parkiet heeft miss een korreltje nodig,overdaad schaad niet maar beperk ik wel t blijft een medicijn eigenlijk dus zo min mogelijk in mijn beleving


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-11 - 13:27:55 send message to rosella kweker

Een varken krijgtst 5mg per kilogram en en vogel weegtst miss 50 gram tel maar uit


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-02-11 - 14:56:55 send message to kamervoliere

weet ik rosella kweker daarom doe ik het ook maar een paar keer per jaar en dan om de 2 weken weer.mijn motto is als ik het doe dan doe ik het ook gelijk goed,anders heeft het naar mijn idee niet veel nut.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-02-11 - 20:34:00 send message to P.Rooth

Hallo Rosella kweker Dat het middel alleen bij een dierenarts verkrijgbaar is dat al enekele jaren geleden bepaald het nut begrijp ik niet want het gaat om parasieten en is geen geneesmiddel maar Alah even hoe ik bepaal hoeveel panacur er door het droge eivoer gemengd wordt Voor ik het vermeng met kiemzaad heb dat van een dierenarts gekregen en is makkelijk om te bepalen hoeveel er nodig is . Wat kamervoliere al aangaf overdoseren is niet mogelijk dus ken er ook wat meer door het eivoermengsel . Ik doe dan het dubbele voor de grote morsers en ze krijgen eerst alleen dit eivoer mengsel is het op komt er weer zaad

1 afgestreken theelepel is ongeveer 1 gr en zou al voldoende zijn voor 8 halsbanden of 10-12 rosella's of 10 pennanten of 3 á 4 Kaketoes of 16 kakarikis of 20 valkparkieten of 25 neophema's of 10 bergparkieten ,port Lincoln 28 ed en een 25 veelkleuren grasparkieten geef ik ook een 30 voor 1 gram panacur . Dit herhaal ik dan na 14 dagen om de cyclus van de wormen te doorbreken .

Jonge vogels vooral de vogels die graag op de bodem rondscharrelen krijgen dit ook na het uitvliegen gelijk de ouders dit dan ook krijgen .

Heb je veel gekweekt dan is er snel een paar gram doorheen zeker de mest ten alle tijde in de gaten houden daar zie toch als eerste aan dat er een worminfectie in het spel is .

Hoop dat jullie hier iets aan hebben

Paul


Tis dan een optelsom van wat er een wormkeur zou moeten krijgen


Geert-Best
Website Member
Posts :198

Website Member
2017-02-12 - 00:57:25 send message to Geert-Best

Gebruiken jullie hiervoor de gewone Flubenol 5%?
Daar heb ik namelijk nog wel wat kilo's van staan happy :)


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-02-12 - 01:11:28 send message to rosella kweker

Klopt



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede