Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweekblokken voor aratinga's witoog, finsch en blauwkop ( Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweekblokken voor aratinga's witoog, finsch en blauwkop (
David dg
Website Member
Posts :4

Website Member
2016-11-19 - 20:03:27 send message to David dg

Beste,
Ik heb verschillende soorten zitten van de aratigna soorten. Maar mijn finch witoog en blauwkop willen niet in de blok gaan. Mijn vraag is of er iemand weet wat de beste blokken zijn?


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2016-11-24 - 00:06:34 send message to mreyder

Ik gebruik voor al mn grotere Aratinga's broedblokken van ongeveer 30x30 en 60 hoog, gemaakt van multiplex. Gekocht bij Heesakkers. Eigenlijk nooit problemen gehad bij t accepteren van de blokken. Let echter op: als je blokken hebt die van het rode multiplex zijn gemaakt, kan het zijn dat dit hout tijdens t vervoer naar Europa in de containers bespoten is met gif tegen ongedierte. Tenminste: dat werd me door de houtleverancier verteld. Heb nl zo'n plaat ooit gekocht: geen vogel wilde in die blokken, ze stonken te erg. Die lucht bleef er heeeeel lang aan hangen. Daarna de blokken van Heesakkers gekocht: nooit meer problemen gehad.


David dg
Website Member
Posts :4

Website Member
2016-11-24 - 07:05:42 send message to David dg

Merci. Er hangen nu van van zelfde afmeting maar in beuk en zijn3 cm dik. Ze willen er niet in. Heb dan al l bblokken gegeven maar moet ze niet hebben. En van die in beuk heb er dan van gegeven ann caiqeu en direct in geweest. Alle andere zuidamerikaners geen last.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2016-11-26 - 23:07:32 send message to mreyder

Dan zou ik ze gewoon de tijd geven. Volwassen aratinga's die verplaatst worden en in hun nieuwe thuis een hen onbekend broedblok vinden hebben soms lang nodig om een blok te accepteren. Kan maanden duren.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-11-27 - 13:55:40 send message to henkdelaat

Het is nu niet de tijd dat vogels in een nestblok gaan behalve de soorten die er in slapen.
Gewoon wachten tot het voorjaar en als ze er dan nog niet ingaan de blokken aan de buitenkant natspuiten met water dit doe ik altijd omdat de blokken super droog worden van de hele winter droog hangen.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2016-11-27 - 18:20:47 send message to mreyder

Henk: Aratinga's slapen normalerwijze in de blokken!


David dg
Website Member
Posts :4

Website Member
2016-11-28 - 03:57:39 send message to David dg

Ze hebben die blokken al een jaar. En normaal zouden ze er toch moeten in slapen. Al mijn andere slapen er in. Enkel deze soorten niet. Mijn wit ogen heb ik nu twee jaar en als jongen gekocht. Ga misschien eens ronde pvc buizen gebruiken. Heb dit gezien vorig jaar in loro parque.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede