Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > herfstaankoop: pionus maximiliani Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : herfstaankoop: pionus maximiliani
Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-11-17 - 22:56:12

Beste allemaal,

Onlangs heb ik een koppel pionus Maximiliani aangeschaft. Ze zijn schitterend van kleur, prettig om te houden en ze hebben een prachtige benaming.

Om voor mij onverklaarbare reden is de Maximiliani op dit moment niet heel heel erg populair onder de volièrehouders. Daarom wil ik deze ondergewaardeerde vogelsoort even onder jullie aandacht brengen. happy :)

Ik hoop dat het deze vogelsoort niet zo vergaat als bijvoorbeeld de poicephalus cryptoxanthus. Een soort die lang ondergewaardeerd is geweest door zijn 'saaie uiterlijk'. Hierdoor zijn uiteindelijk bijna uitgestorven in de volièrehouderij.






Foto van internet: zo kan hij worden: happy :)




Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-11-17 - 23:22:38

Heel mooi happy :)

Heb je zoveel buitenvolieres geplaatst de laatste tijd ? laugh :D


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-11-17 - 23:45:02

Als ik ze zo zie Rik, zou ik bijna spijt krijgen dat ik ze aan je verkocht heb! Ha ha ha, nee hoor ik gun ze je!
Ze zijn echt mooi!

gr gerben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-11-17 - 23:45:42

Gerben uit Meppel (van Vogelarena) had deze vogels zitten.

Van te voren had ik laten weten dat ik geen interesse had in deze vogels omdat in nu eenmaal niet alles kan aanschaffen.

Toen ik even een kopje koffie bij hem ging drinken zag ik ze zitten en ging mijn hartslag heel snel omhoog. Toen heb ik ze uiteindelijk maar opgehaald.

Van deze vogelsoort en zeker deze ondersoort ben ik helemaal hoteldebotel. Amazones vind ik prachtig maar dit ook. happy :)

Als het groen & robuust is vind ik het mooi happy :)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-11-18 - 00:21:39

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote: Als het groen & robuust is vind ik het mooi

in dat geval zou ik je 'The Incredible Hulk' willen aanraden!

wink ;)


maar maximilliani zijn hele fijne vogels en qua gedrag misschien wel de leukste uit het geslacht Pionus.

Hier gaat overigens ook de vergelijking op met genoemde Poicephalus cryptoxanthus, want die soort is qua gedrag misschien ook wel het meest aantrekkelijk binnen dat geslacht.

Dat 'saai' is dus in beide gevallen een flinke misvatting!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-11-18 - 01:13:58

Dank je Rupicola! Leuk dat jij ook iemand bent die deze soort waardeert.

De Maximiliani lijkt inderdaad een soort apart te zijn. Gerben ik en ik hebben geconstateerd dat ze wat schichtiger zijn dan de bijvoorbeeld de Menstruus. Ook de houding is anders. De Menstruus zit mooi statig rechtop en de Maximiliani wat meer in de starthouding. Minder rechtop.

Het blijft vreemd dat deze soort zo erg ondergewaardeerd is. Het gedrag, de kleur, de witte oogring, de geheimzinnigheid van deze vogel. Écht mooi.

The Incredible Hulk happy :) Prachtig!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede