Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > na 10 jaar kweken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : na 10 jaar kweken
pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-12-18 - 18:22:58 send message to pluimenest

Na 10 jaar kweken heb ik eindelijk deze mutatie combinatie verkregen.
Mooi niet ?


Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-12-18 - 18:38:14 send message to Denisdev

Prachtig vogeltje........ Maar wat is het ?? Een blauwfazantje of zo ? (aan de wangvlek te zien). En hoe ben je hier aan gekomen ? (via welke vererving e.d.) EN heb je er meerdere van of id het er maar eentje......


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-18 - 21:27:05 send message to Mario

Ik zie enkel een kruisje.


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-12-18 - 22:29:22 send message to duif5

Dit bericht is 2 keer gewijzigd



Pluimenest; [ img ] adres/URL [ /img ]


nijk
Website Member
Posts :28

Website Member
2004-12-18 - 23:06:14 send message to nijk

denk een gemuteerd blauwfazantje


nijk


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-19 - 00:45:47 send message to Mario

Pastel blauwfazantje héél mooi.
Vererfd deze dominant?


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-12-19 - 09:05:09 send message to pluimenest

Eeerst : Duif 5 heel erg bedankt. Het lukt me maar niet de foto's op het forum te krijgen.
De uitleg in "De kroeg - foto's op forum" was nochtans duidelijk.
Ik heb dezelfde vogels maar in roodwang , en zou deze ook graag eens laten zien,ik probeer het nog maar eens, maar reken wel terug op Duif 5 voor hulp als het niet lukt.
Het is inderdaad een blauwfazantje, combinatie wit-bruin pastel-geelwang.
Beide factoren vererven onafhankelijk.
Ben begonnen met wildkleur - geelwang en kon toevallig bij een handelaar een "isabel" mannetje op de kop tikken. Na enkele jaren kweken verkreeg ik de pastel.Deze werd gekoppeld aan een geelwang, en sinds dit seizoen heb ik dan eindelijk de pastel geelwang.Ik heb verschillende pastels en verschillende geelwangen en hoop in de komende jaren verschillende stammen op te bouwen.
Ik hoop volgend jaar eveneens de oranje rode druppelastride (man) te hebben, ik heb voor het ogenblik een oranje popje en verschillende splitten.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-19 - 10:15:47 send message to Niltava



Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-12-21 - 23:33:00 send message to Denisdev

Hoewel er waarschijnlijk een aantal mensen zich afvragen wat het nut is (maar ja dat heb ik bij de 1000e roos van kleur x met naam Y ook..),wil ik je feliciteren met het resultaat. Je snapt natuurlijk wel dat als je collega's nodig hebt die je verder kunnen helpen ik altijd bereid ben daar aan mee te werken,en zo zijn er hier wel meerdere !wink ;)
Zonder flauwekul,mooi resultaat,houdt ons op de hoogte van het vervolg ! Ga je er ook mee op TT's staan ? Hoe oud zijn de vogels trouwens,de ringen lijken zilverkleurig,en we zitten nu toch op groen ??


Pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-12-22 - 09:05:59 send message to Pluimenest

Normaal doe ik nooit mee aan TT's, maar het zou kunnen dat ik met enkele vogeltjes volgend jaar deelneem aan het wereldkampioenschap, maar daar zal het ook bij blijven.Voor TT's heb ik te weinig tijd en ik heb ook wel een beetje schrik dat er iets zou mislopen.
De vogels op de afbeeldingen zijn vogeltjes van 2004, het is zo dat in België je nog altijd kan kiezen tussen kleurringen en blanco ringen (met vermelding natuurlijk van het jaar enz.., en ze zijn ook een beetje beterkoop)


Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-12-22 - 17:18:11 send message to Denisdev

Hm hoe komt het toch dat jullie ons blaaskaken vinden die denken dat de wereld om hen draait wink ;)

Ik hoop dat de vogels ooit in nederland te zien zijn,ben zeer geïnteresseerd.

Zoals eerder gezegd,houdt ons op de hoogte !


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-12-22 - 18:08:49 send message to pluimenest

Snap niet wat je bedoelt Denisdev.
Heb ik iets verkeerd gezegd?


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-12-22 - 20:04:41 send message to spitsstaart amadine

ziet er heel mooi uit dus die 10 jaar kweken zijn het dus echt waard geweest


mvg dirk


Denisdev
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-12-22 - 23:04:30 send message to Denisdev

Nee joh......... Ik nam ons Ollanders in de maling. Ik had me helemaal niet bedacht dat de ring uit Belgie kon komen,vandaar..... Hollandse arrogantie !!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-12-22 - 23:49:11 send message to tonnl

Ik ben blij voor je dat gelukt is wat je wilde na jaren selectief kweken. Om blauwfazantjes te kweken moetje toch al een echte liefhebber zijn, vind ik. Een succesje is altijd leuk om te lezen, in de vogelsport.

Toch nog even mijn mening; ik vind ze afschuwelijk. Smaken verschillen gelukkig maar ik vind de wildkleur 10 keer mooier. Ik snap werkelijk niet waarom mensen zoiets willen kweken.

Laat het je aub niet weerhouden optimaal te genieten van de vele facetten van de liefhebberij.
Groeten, Ton.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-23 - 07:16:37 send message to natasja

ik hou zelf ook niet zo van kleine vogeltjes maar vind deze wel heel erg mooi , wat ik wel even wil zeggen is mijn complimenten voor de kwaliteit van je foto's !!
ondanks dat het er zo makkelijk uitziet lijkt het me geen gemakkelijke opgave geweest te zijn ze er zo mooi bij die bloemen op te krijgen happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede