Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Iemand een tip, grijze roodstaart koppel met eieren maar man zeer fel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Iemand een tip, grijze roodstaart koppel met eieren maar man zeer fel
surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2016-10-29 - 21:40:21 send message to surveyor

Goedenavond,

Ik dacht laat ik het eens hier op het forum plaatsen voor misschien wat geruststelling of tip!

Mijn nieuwe stel (nieuw samengesteld 3 maanden geleden) zit nu op eieren die naar alle waarschijnlijkheid wel bevrucht zullen zijn. Althans op camera meerdere lange paringen waargenomen.
Echter de man is zo agressief dat tijdens het voeren de man het blok in schiet en niet zo'n rustig beetje ook! Ik heb wel meer fellere mannen gehad maar niet dat ze constant het blok in duiken en weer eruit!

De pop is nog niet uitgelegd maar zit sinds gisteren wel vast te broeden, maar ik open nu het blok over twee weken pas weer, dit om verstoringen te voorkomen.

Maar kan ik hier wat aan doen? Kan het überhaupt kwaad of kunnen de eieren wel wat hebben en zal de pop de eieren wel beschermen? Ik ben sinds vandaag ook gestopt met kiemzaad en eivoer, de man is zeer broeds dus hopelijk neemt dit wat af nu.

Tips zijn welkom!

Greets


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-10-30 - 11:48:43 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niets aan doen gewoon hun gang laten gaan.

Als je 10 koppels hebt gedragen ze zich alle 10 verschillend.

Zulke vogels heb ik het liefste daar kweek je meestal het beste mee.

Niet stoppen met kiemzaad en eivoer maar dit minderen tot 2 x per week.

Denk eraan dat de vogels doordat ze broeden veel energie verbruiken en dat ze dit niet allemaal uit het gewone doorsnee zaad kunnen halen.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2016-10-30 - 13:18:18 send message to surveyor

Bedankt Henk! Import kweekt het beste, dit weet ik wel uit ervaring, maar dat de man zo agressief is en het blok induikt om mij via het luikje te pakken had ik nog niet meegemaakt.
Ik beperkt het storen tot 2 x per dag, ochtend fruit en savond zaad / eivoer enzovoorts.

27 a 28 november moet het 1e jong uitkomen, ik ga ze niet schouwen en kijk eind deze week wel een keer, beetje geluk zie ik het zo.

Bedankt voor jou reactie!

Fijne zondag!


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2016-11-06 - 12:20:54 send message to surveyor

Nou status, vrijdag keurig drie eieren en pop zit goed te broeden. Zojuist dacht ik, laat ik eens op de camera kijken, zie ik daar iets heel vreemds liggen op het voerplateua, ik even in het echt kijken en zie ik daar gewoon het vierde ei liggen.
Helaas wel gebroken, wel op het hetzelfde plek waar de flatsen ook altijd gelegd worden door de pop.

Er zat geel in met wat doorzichtig spul, zag helemaal geen vruchtje (mocht je dat ubherhaupt kunnnen zien?).

Afijn, drie eieren is natuurlijk voldoende wink ;). Maar ik vind de tussenpozen van het leggen wel lang, 3 dagen minimaal!?!

Vanmiddag tijdens het schoonmaken wil ik even gaan schouwen.

Gr.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede