Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hele tuin overdekt met gaas Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hele tuin overdekt met gaas
wally2
Website Member
Posts :39

Website Member
2016-07-26 - 14:49:44 send message to wally2

Geachte leden,

ik ga mijn hele tuin overdekken met gaas het een oppervlakte van 11 meter bij 7 meter, welke vogels zouden geschikt zijn om, dan los te laten en hebben jullie nog tips eventueel, de tuin is beplant met bamboe vlinderstruik gras e.d. gr William


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-07-26 - 17:38:23 send message to tropic

afhankelijk van de maaswijdte van het gaas, en de voorkeur vogels die jij hebt, kan je alles hierin houden.
Kweekresultaten zullen echter minder zijn, daar ze mekaars nest zullen verstoren.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2016-07-27 - 22:24:39 send message to Jan van Dessel

Hallo.
lijkt mij schitterend.
Ik zou voor europese cultuur vogel kiezen.
succes gr Jan.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2016-07-29 - 01:39:13 send message to KeesdeJongh

Bij hevige sneeuw in de winter moet je er wel opletten dat het door het gewicht van de sneeuw die er op kan blijven liggen de boel niet inzakt.
Je kunt de sneeuw wel goed met een blad blazer wegblazen maar je moet wel de ruimte hebben om dat ergens naar toe te blazen. Dit is wel iets om over na te denken, je kunt het toch moeilijk richting de buren blazen die zullen daar niet blij mee zijn denk ik.


wally2
Website Member
Posts :39

Website Member
2016-07-29 - 12:51:47 send message to wally2

het net wordt ondersteunt door staalkabels, aangezien het net bij navraag toch wel sterk is verwacht ik geen problemen en zeker niet met de tegenwoordige winters, en ik kan het een brandgang op blazen dus de buren kunnen gerust zijn,

gr william


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-07-29 - 12:57:25 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Naar mate de afmetingen van een volière toenemen neemt evenredig de hoeveelheid mogelijkheden toe.

De verleiding om een grote volière te bevolken met een te grote hoeveelheid vogels ligt altijd op de loer en hangt feitelijk niet samen met de omvang van het verblijf.

Met andere woorden: ongeacht de omvang heeft elk verblijf vroeg of laat zo z'n beperkingen.

Het is steeds een kwestie van logisch nadenken en blijven observeren, zeker in geval van territoriale soorten.

De mogelijkheden met koloniesoorten zijn uiteraard ook evenredig groot.

Met de opmerking van tropic omtrent mindere broedresultaten ben ik het dan ook niet eens, integendeel zelfs, want meer dan eens werden uitermate goede en ook zeldzame resultaten behaald in grote verblijven.



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-07-29 - 14:38:44 send message to tropic

@rupicola: Ik kijk ernaar uit welke soorten jij dan samen houd in welke afmeting van voliere?
Ben er echt nieuwsgierig naar, want zal dan onmiddellijk volgend seizoen mijn volierebewoners aanpassen.


wally2
Website Member
Posts :39

Website Member
2016-07-29 - 16:30:22 send message to wally2

Ik ben niet van plan heel veel vogels te gaan huisvesten ook omdat wij er zelf nog in vertoeven, maar eerder een koppeltje jap nachtegalen of glansspreeuwen maar en nog een paar europese maar geen grote kolonie.




rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-07-30 - 16:27:21 send message to rupicola

Quote: @rupicola: Ik kijk ernaar uit welke soorten jij dan samen houd in welke afmeting van voliere?
Ben er echt nieuwsgierig naar, want zal dan onmiddellijk volgend seizoen mijn volierebewoners aanpassen.


re:
Mocht je problemen ondervinden in een bepaalde volière (van welke omvang dan ook) dan zal je inderdaad een of enkele wijzigingen aan moeten brengen.
Een en ander kan echter op geen enkele wijze samenhangen met de samenstelling van mijn collectie, dus die vergelijking is weinig zinvol.

Zoals aangegeven nemen de mogelijkheden evenredig toe met de omvang van een verblijf.
Een gedetailleerde specificatie van allerlei mogelijke combinaties van soorten voert een beetje ver en dat geldt ook voor het alhier publiceren van de samenstelling van mijn privé collectie hetgeen ik om diverse redenen overigens sowieso niet ga doen.
Daarom verwijs ik graag naar bestaande literatuur of b.v. een rondgang langs een paar 'grotere' vogelcollecties, waar hetgeen ik hier heb aangegeven doorgaans in volle glorie te aanschouwen is.

wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-07-30 - 17:54:16 send message to P.Rooth

ondanks er een grote volière ontstaat zou ik er toch enkele kleine in maken voor het geval er onverwacht problemen ontstaan .



kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-07-30 - 22:53:58 send message to kamervoliere

de hele tuin overspannen heb ik ook wel eens aangedacht maar zal bij dromen blijven ga ik van uit,maar misschien zijn toerako"s iets?je zal de voliere ook goed af moeten schermen aan de onderkant lijkt mij lastiger dan een kleine voliere denk bv aan steenmarters die zou je er niet in willen hebben.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-07-31 - 15:05:27 send message to tropic

@rupicola; is zo een typische uitleg waarmee je niets kunt. Zoals jij het zegt is het niet, en zoals ik het doe zeg ik het niet.
Ik blijf erbij, je voliere mag zo groot zijn als hij wil, als je meerder paren vogels erin zet, kweek je minder.Iedere vogel, hoe groot of klein gaat zijn territorium verdedigen, en geen enkele voliere is groot genoeg om het territorium van meer dan één paar aan te kunnen.
Wat wel mogelijk is, is dat je een voliere van 20X20meter vol met kleine exoten zet. Hier zullen ook nesten verloren gaan, maar ook jongen geboren worden.


wally2
Website Member
Posts :39

Website Member
2016-07-31 - 17:24:47 send message to wally2

@kamervoliere de tuin is omgeven door muur voor het grootste gedeelte de onderkant van de andere schutting komt voliere draad deels ingegraven, meer kan ik niet doen, tevens kunnen de vogels natuurlijk wel alle kanten op indien er een indringer is, maar 100% kun je het toch niet afschermen.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-07-31 - 21:15:23 send message to tropic

Inderdaad Wally, je kan nooit alles uitsluiten of buiten houden. Je kan zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen, maar volledig veilig is onmogelijk.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-07-31 - 23:52:33 send message to kamervoliere

ik hoop echt dat het gaat lukken succes.misschien kunnen we er hier ook allemaal van leren voor wie het ook van plan is.en een paar fotoos zou leuk zijn!!


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-07-31 - 23:54:15 send message to kamervoliere

ps ik heb zelf jack russels misschien een idee?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede