Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Luchtvochtigheid Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Luchtvochtigheid
Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-02 - 21:56:48 send message to Antonia

Zoals de meesten weten, houd ik mijn vogels in huis. Zij hebben hun eigen slaapkamer die gemiddeld 10 - 12 uren gesloten is ivm nachtrust.
Omdat ik nu een koppeltje met eieren heb, heb ik een hygrometer aangeschaft om te weten of de luchtvochtigheid hoog genoeg is.
Tot mijn verbazing stond deze vanochtend op 74%,erg hoog dus wel voor in huis lijkt mij. Eind van de middag was het gedaald naar 58%.
Wat is voor de vogels goed ?


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2016-07-03 - 13:26:11 send message to Ann*

Ik zou me daar eigenlijk niet te veel zorgen over maken Antonia. In de nestkast kan de vochtigheid heel anders zijn dan in je woonkamer. Mijn vogels hebben hun binnenhok in het tuinhuis en al de nestkasten hangen daar en ik check nooit de vochtigheid. Als er geen extremen mee gaan werken hebben de vogels naar mijn idee de mogelijkheid en de kennis/instinct om dat zelf te regelen. Zorg dat ze water hebben, dat alles 'normaal' is (stook bv niet to 50° warm razz :p) en dan is het normaal wel goed.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2016-07-03 - 13:32:52 send message to Ann*

En verlucht je woning regelmatig. Deur half uurtje open zodat er verse buitenlucht binnenkomt.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-03 - 13:36:13 send message to Antonia

Hahahahaha, soms zou je bijna de cv aanzetten deze zomer :P

Nee het is in die kamer 21gr op het moment. Ik was eerder bang dat het te laag zou zijn, maar dat dus niet. Dat ding staat naast het broedblok dus zal ong wel kloppen dan. Wilde 'm erop zetten maar Sundae komt soms even de kooi uit en zou 'm slopen laugh :D


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-03 - 13:37:29 send message to Antonia

Luchten zwz, rooster staat open en de deur naar de woonkamer is overdag ook open.
Daarnaast is de tuindeur zoveel mogelijk ook open happy :)


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2016-07-03 - 13:50:53 send message to Ann*

Dan kan er niet echt iets fout gaan. Je kunt die dingen nooit helemaal onder controle hebben, maar de vogels kunnen temperatuurschommelingen en dergelijke zelf aan. Het hoort er bij.
Ik ben in ieder geval benieuwd. 3 eitjes al zeker ?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-03 - 14:05:41 send message to Antonia

Het eerste ei is op de grond gevallen helaas, tweede en derde liggen er nu.
Haar buikje is nog wat bollig dus er zou er nog één kunnen komen, maar paren doen ze niet meer, dus zal dan zwz niet bevrucht zijn vermoed ik.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-03 - 14:06:35 send message to Antonia

Heb net een foto kunnen maken dat ze er samen in zitten happy :)


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2016-07-03 - 15:25:52 send message to anouk04

hoi antonia,

super dat je alles goed in de gaten wil houden,maar zoals ann al schreef regelen ze het zelf wel.omdat het een tam koppel is zou ik ze niet teveel storen,want anders gaat ze teveel van de eitjes af.ik zelf heb nu 3 jonge liggen van 6 weken.ook met een vrij tam koppel.komt er ook gelijk uit als ik binnen kom.dus kom maar twee keer per dag binnen hahah.groetjes


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-03 - 15:30:05 send message to Antonia

Hoi hoi,

Ze zijn wel heel tam maar het popje blijft netjes in haar blok. Soms zelfs als ik erin kijk <3
Ik kijk 2 x per dag in het blok, om te zien of er een eitje bij is gekomen, maar ook zodat ze gewend blijven dat ik er ben.
Er slapen naast dit koppeltje nog 8 vogels in deze kamer :P dus moet daar zwz vaker zijn..


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2016-07-03 - 20:05:33 send message to Ann*

Ze hoeven niet voor elk ei te paren om een bevrucht ei te hebben. 1 paring kan genoeg zijn om een heel legsel te bevruchten. Dus zelfs als ze het nu niet meer doen kan een volgend ei nog wel bevrucht zijn.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2016-07-03 - 20:25:16 send message to rajar

quote
Ik kijk 2 x per dag in het blok, om te zien of er een eitje bij is gekomen, maar ook zodat ze gewend blijven dat ik er ben.


En dan hangen ze ineens aan je vinger of ze breken de eieren.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-03 - 22:42:07 send message to Antonia

Okee dank je Ann

Dat laatste moeten we niet hebben Rajar, dat eerste ben ik op voorbereid, als ik twijfel gaat mijn hand er niet in.
Maar als het problemen kan geven voor de eieren zal ik het minder doen...


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-07-04 - 13:06:04 send message to Rik

Onlangs heb ik het als volgt gedaan:

Ik strooi altijd gehakt hennepstro in het broedblok. Na het leggen van het eerste ei het ei even weggepakt.

Een dun laagje nieuw hennepstro in het broedblok, nat gemaakt net de plantenspuit, een dikke droge laag hennepstro erop, kuiltje in het stro gemaakt en het ei teruggelegd.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-04 - 14:12:45 send message to Antonia

Zoveel gerommel in het blok wil ik dan weer niet doen, tenzij het echt nodig is.
Momenteel is het 60% en schommelt het er wat omheen, dus ik laat het maar even zo.
Mocht het te laag zijn/ worden heb ik wel een luchtbevochtiger..


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2016-07-04 - 16:29:09 send message to kaapsen

De vogels regelen het zel fwel , meer is er nirt over te zeggen.

grKees.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede