Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Richtprijs 1-0 en 0-1 broedrijpe roodbuik papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Richtprijs 1-0 en 0-1 broedrijpe roodbuik papegaaien
bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2016-06-18 - 21:51:02 send message to bottenberg

Ik ben op zoek naar een actuele Richtprijs van een 1-0 en/of 0-1 broedrijpe roodbuik papegaaien. Wie durft een prijs te noemen? Reageren mag via de topic of een PD. Alvast bedankt


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2016-06-19 - 11:08:51 send message to bottenberg

Is er nou echt geen enkele forumbeheerder die mij , en de andere topiclezers, kan helpen om deze vraag te beantwoorden?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-06-19 - 12:18:10 send message to henkdelaat

Dit is een kwestie van informeren bij diversen kwekers.

Een goed koppel heb je nooit te duur.

Een slecht koppel is altijd te duur.

Is vaak ook een kwestie van vertrouwen en kennis.


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2016-06-19 - 23:22:16 send message to bottenberg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Henk bedankt voor je reactie en ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Het vervelende is alleen dat je hier pas achter zult komen als je de vogels al langer in je bezit hebt!

Bij mij ligt de situatie anders. Mijn broedrijpe man is dood gegaan en nu heb ik dus een broedrijpe pop over( ik verwacht nu wel reacties). Ik twijfel nu om een man te kopen of de pop te verkopen! Vandaar deze topic.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-06-20 - 12:12:07 send message to Rik

Oké...persoonlijk zou ik zeggen:

Tussen de €300,-- en €350,-- voor een losse vogel;
en tussen de € 650,-- en €700,-- voor een koppel.

Probleem is dat als je zoiets zegt dat de één deze prijzen absurd laag vindt en de ander te hoog.


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2016-06-20 - 12:24:37 send message to bottenberg

Ria dank voor je reactie. Ik wilde.de vraag ook graag een beetje in het midden laten vandaar dat ik zo algemeen mogelijk had gemaakt.

Kan iemand verklaren waarom die prijzen zo enorm zijn gedaald?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-06-20 - 12:47:50 send message to Rik

Nadat de import werd stopgezet stegen de prijzen van poicephalussen naar torenhoge prijzen (hoogtepunt 2005).

De verwachting was zelfs dat de prijs van bijvoorbeeld Bonte Boeren de prijs van grijze roodstaarten zou overtreffen. Iedereen dacht dat deze vogels zeer zeldzaam zouden worden en dat de prijzen zouden blijven stijgen. De vraag naar deze vogels werd gigantisch en de prijzen stegen tot onrealistische hoogte.

De uitdaging om daadwerkelijk met poicephalussen te kweken werd groter omdat ze waardevoller werden en omdat je ze niet meer als importvogel voor een habbekrats op de markt kon kopen.

Als gevolg van de succesvolle kweek kwamen er steeds meer vogels op de markt die voorheen relatief zeldzaam waren. Daardoor zijn de prijzen in korte termijn weer gedaald naar een normaal niveau. Ook de recessie heeft er aan meegeholpen dat mensen niet meer bereid waren om eindeloos diep in de buidel te tasten voor een koppel poicephalussen.

Verder is het met sites als Facebook en speciale 'poicephalusgroepen' die op Facebook worden aangemaakt steeds makkelijker geworden om bijvoorbeeld een koppel uit Duitsland, Engeland of Denemarken te halen.

De prijzen om van poicephalussen variëren nog steeds behoorlijk...maar koppels waar écht teveel voor wordt gevraagd worden ook gewoon niet verkocht.


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2016-06-20 - 15:47:52 send message to bottenberg

Heldere uitleg. Dank je voor deze aanvulling.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2016-06-22 - 17:45:31 send message to Henry Veugelink

Ik kwam laatst een br-koppel tegen, vraagprijs € 1.750,00. Ik weet niet of dit een normale prijsstelling is, wat een gek er voor geeft denk ik.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2016-06-22 - 21:09:15 send message to swanny

Henry
voor een brr koppel is dat belachelijk duur, maar voor een goed bewezen kweekkoppel? als je er een nestje met 4 jongen uit kweekt, is het dan nog te duur? Wat je er als kweker voor over hebt denk ik.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-06-22 - 22:18:48 send message to Daniel

Maar Eric is een bewezen kweekkoppel ook bewezen nadat deze in nieuwe omstandigheden zit bij een nieuwe eigenaar wink ;)?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede