Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > led verlichting te weinig licht? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : led verlichting te weinig licht?
r.gjaltema
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-05-30 - 01:49:32 send message to r.gjaltema

Sinds een jaar heb ik ledverlichting van linthorst in mijn kooien. Mooie langwerpige verlichting makkelijk te bevestiggen en geen draden te zien in de kooi en ook nog eens makkelijk los te klikken om eronder schoon te maken. Top product dus.

Alleen de lichtopbrengst maak ik me nu toch wat zorgen over. Op het oog lijkt de opbrengst best goed. Tot dat na enkele maanden mijn bleekrug zebravinken allemaal zwarte tekening op de borst kregen. Ook de poppen. Terwijl die poppen dat eerst niet hadden. Daarnaast kocht ik in die periode 3 poppen er bij en ook daar na enkele maanden ineens een zwarte borst alsook het wit tussen de snavel en oogstreep vloeid wat dicht.

Een bevriende kweker wees me er op dat hij mijn kooien te donker vond en dat daar het probleem wel eens kon liggen. Heb de verlichting ook al op 100% staan dus kan ook niet feller. Zou graag weten of meerdere mensen hier ervaring mee hebben. Zit er over te denken mijn tl lampen weer aan te zetten. Maar dan heb ik weinig profijt meer van mijn ledverlichting en de daarbij lage stroomverbruik.


r.gjaltema
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-05-30 - 11:24:26 send message to r.gjaltema

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar de mensen die al langer led verlichting gebruiken. Ik weet dat er op dit forum al veel vaker over geschreven is maar het meeste wat ik kan vinden is toch al weer enkele jaren oud.

Wat zijn jullie broedresultaten over langere termijn in vergelijking met toen jullie nog geen led hadden?

Is het verstandig de ruimte toch ook nog te verlichten met tl treu light naast gebruik van de ledverlichting in de kooien zelf?

Verdere informatie is altijd welkom natuurlijk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede