Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gemengde vlucht met een koppel Jardinepapegaaien en een koppel Grijze roodstaarten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gemengde vlucht met een koppel Jardinepapegaaien en een koppel Grijze roodstaarten.
Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2016-05-25 - 13:28:25 send message to Henry Veugelink

Wellicht zijn de meningen hierover verdeeld maar ik zou graag van jullie een mening horen waarom juist wel of juist niet.
Mijn plan is om een koppel Jardinepapegaaien en een koppel grijze roodstaarten in een gemengde vlucht te huisvesten. De afmeting van de vlucht wordt circa 4 X 3 meter en 2 meter hoog en voorzien van meerdere voerplekken en aparte binnenverblijven. Wel is het zo dat ik tijdens de broedperiode een afscheiding kan creëren en zo de vlucht in tweeën kan delen. Mijn inziens zal dit op zich, buiten de broedperiode om geen problemen mogen geven gezien de vogels in de natuur uit hetzelfde gebied (Congo) komen. Zelf vind ik het mooier om naar een gemengde vlucht te kijken. Ik wil wel benadrukken dat ik de vogels niet slechts heb voor de kweek maar puur voor de schoonheid en het gedrag van de vogels. Mochten ze ooit gaan kweken dan is dat uiteraard mooi meegenomen. Ik wil voldoende schuil mogelijkheden en vlucht mogelijkheden creëren in de volière en deze zo natuurlijk mogelijk aankleden. Wie is hier voorstander van en wie juist tegenstander en vooral waarom?


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2016-05-25 - 18:21:19 send message to anouk04

hallo meneer,

de grote van de vlucht is alleen maar top.als de insteek geen kweken is dan kan het natuurlijk helemaal geen kwaad,zolang er maar geen broedblok bij gehangen word.je kan er dan zelfs denk nog wel een stel bij doen van de zelfde soort zoals bbtjes of meyers.is wel wat kleiner maar ook erg leuk.mocht er een klik zijn met de zelfde soort dan is het inderdaad een goed idee om de voliere te splitsen.mvgt


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-05-27 - 11:24:46 send message to wiechmann

kijk op mijn favebook en je zie een grotere voilere met diversen soorten grote en kleine ara en paar kaketoes dit ga perfect bij ons en 1 koppel ara`s zitten nu te broeden .


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-05-28 - 11:52:27 send message to henkdelaat

Hermann,

1-1 Rosé kaketoes en één 1-1 Pionus Senilis kan dit ook samen in een vlucht van 4x2x2 meter.

Kweek altijd gescheiden met vogels maar zou toch wel eens willen proberen om met verschillende koppels in één ruimte te kweken.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-05-28 - 14:35:43 send message to wiechmann

kan ik je geen antwoord opgeven henk .mijn ervaring met deze soorten in 1 voilere is 0 .het lig ook aan de koppels zelf de ene vind het gezellig en vind alles prima terwijl ander koppel alles aanval wat in de buurt kom .dit soort koppels haal ik er dan ook gelijk uit en zet ik gewoon als koppel .is gewoon kwestie van uitproberen .

mijn ervaring wat ik zelf gedaan heb of een vriend van mij

grijze meerder koppels is geen probleem
amazone 2 soorten in 1 ruime voilere gekweekt
ara`s grote voilere geen probleem dit zijn div soorten ara`s

dit zijn onze persoolijke ervaringen .dit hoef niet bij iemand anders te werken .is kwestie van ruimte geduld en uitproberen .

mijn grote voilere is 20 x 5 meter en 3 meter hoog .helaas mocht ik niet hoger anders had ik hem ook 5 m hoog gemaakt


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2016-05-31 - 13:22:38 send message to Henry Veugelink

dank voor jullie reacties. Ik ga het ook maar gewoon proberen Mocht het elkaar niet verdragen dan kan ik altijd de vlucht nog scheiden.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2016-05-31 - 13:23:12 send message to Henry Veugelink

Ik ga even een kijkje nemen op jouw Facebook pagina Weichman. Top!


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-06-01 - 22:35:39 send message to ineznick

Ik heb al even een kijkje genomen op zijn FB site!
Geweldig om deze mooie vogels te zien ! Prachtige vogels , om jaloers op te worden!! Ha ha ha!
Moet je echt even gaan kijken!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede