Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nieuwe gezelschapsvoliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nieuwe gezelschapsvoliere
eddy78
Website Member
Posts :3

Website Member
2016-04-01 - 09:51:30 send message to eddy78

Hallo,

Na vele jaren geen vogels gehad te hebben, ( mede door een verhuizing) begint het toch weer te jeuken. Ik zit te denken aan een mooie 6 hoekige voliere. Incl nachthok. Dit ook zodat het mooi gaat passen in de nieuwe tuin.

Deze voliere zal dan ook beplant gaan worden.

Mijn voorkeur gaat zo en zo uit naar een koppel kardinalen,

Nu heb ik een aantal vragen omtrent de rest.

Ik wil graag een vijvertje toevoegen aan dit geheel.

Kan er een koppel eenden ( hottentottalingen) bij zangvogels in. De vijver zal dan wat dieper worden voor de eenden. Kan dit kwaad voor zangvogels?

Wat zou er meer aan zangvogels bij kunnen, het liefst iets wat kleur toevoegt, en wat niet al te moeilijk is te houden

Graag verneem ik jullie adviezen en tips om deze droom werkelijkheid te maken


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-04-01 - 14:13:34 send message to Karel

Een combinatie van kardinalen met kleine eendjes of kleinere fazantsoortjes heb ik wel vaker gezien en ook zelf gehad (rode kardinalen met Palawan pauwfazantjes).

Met een vijvertje is het overigens altijd uitkijken geblazen. Nét uitgevlogen jongen kunnen makkelijk verdrinken!


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-04-01 - 18:45:09 send message to tropic

Hoe groot wordt het grondoppervlak van de voliere?


eddy78
Website Member
Posts :3

Website Member
2016-04-03 - 21:40:01 send message to eddy78

@karel, bedankt, naar die fazantjes had ik nog naar gekeken. daar kan ik ook nog ees naar kijken,

@tropic, de wens was een 6 of 8 kant, maar we hebben een blinde muur van de buren, die is een meter of 9 lang, deze ruimte is beschikbaar,

dus in het midden een nachthok met aan beide kanten een vlucht van een meter of 3 is ook een optie.

kardinalen staan hoop op het lijstje, maar europese cultuur ook zeer zeker, afhankelijk van de mogelijke gezelschappen.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-04-04 - 13:22:38 send message to tropic

Je blijkt niet te begrijpen dat de samenstelling van een voliere gedeeltelijk (grotendeels) afhangt van de grote.
Een zeskant van 2 meter doormeter is anders een dan lange muur van 9 meter waartegen je nog 8 meter diep kan gaan.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-04-04 - 15:03:41 send message to gerrit1950

Voor vogels is een lange vlucht altijd interessanter dan in een vierkant of regelmatige zeshoek. zeshoek met 2 lange zijden kan ook!


eddy78
Website Member
Posts :3

Website Member
2016-04-04 - 16:38:02 send message to eddy78

@tropic, dat begrijp ik heel goed, echter pas ik het bestand aan aan de vlucht. Als iedereen nu adviseerd dat er maar een x aantal vogels in een zeskant kan , door de beperkte vliegruimte, en wij besluiten toch voor de zeskant te gaan in verband met de indeling van de tuin, dan houden wij ons aan het advies,

ik hoef niet te kweken, ik hoef geen mutaties, ik wil gewoon een mooie gezelsschapvoliere met europese vogels.

gerrit adviseert een lange vlucht omdat de vogels dat prettiger vinden, dit neem ik zeker mee,

bedankt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede