Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > advies gevraagt kweek halsband Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : advies gevraagt kweek halsband
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-03-21 - 11:10:54 send message to kamervoliere

ik heb nu de halsbanden 3 jaar worden het blok opgehangen en zie de pop vaak klaar zitten om getreet te worden(vorig jaar ook al)maar de man moet denk ik nog leren.het probleem is dat ze soms vechten waarbij de pop nog 1 staartveer heeft en de man had een bebloed oog deze is gelukkig opgeknapt.ze zitten in een vlucht van 6,50 bij 1 breed.ben van plan het zijn gang maar te laten gaan en hopen op goed resultaat,maar vraag jullie om advies wie heeft dit eerder meegemaakt is het normaal en alle tips zijn welkom.BVD


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-03-21 - 14:17:56 send message to kamervoliere

toch maar apart gezet,is dit normaal de pop wil getreet worden en man probeert maar tussen door maken ze elkaar af zo dat ik ze apart moet zetten wat hier mee te doen?


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-03-22 - 17:37:26 send message to kamervoliere

niemand advies?


JitseV
Website Member
Posts :33

Website Member
2016-03-22 - 18:27:00 send message to JitseV

Dat agressieve gedrag zou ook door de voeding kunnen komen.
Wat krijgen uw halsbanden voor voeding?
zaden, eivoer, kalk?


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-03-23 - 09:17:16 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ze krijgen momenteel alleen groteparkieten zaad ben al een tijdje terug gestopt met eivoer.ze krijgen verder gewoon grit met maagkiezel en sepia hangt in de vlucht.heb het idee dat de man te lang aan het klungelen is geweest met de pop en bijde gefrustreed zijn geraakt.zou dat kunnen?


Gust1
Website Member
Posts :24

Website Member
2016-03-25 - 01:10:47 send message to Gust1

Valt meer voor dat een samengesteld koppel niet overeen komt.
Best is de vogels van elkaar halen anders kunnen er doden vallen.
Zoek voor beide een andere partner en de problemen zijn opgelost.
Halsbanden van 3 jaar zijn klaar voor de kweek daar licht het niet aan.
Van kooi veranderen kan ook een oplossing zijn.
Denk dat het niets te maken heeft met voeding als de vogels gezond zijn en goed in de veren zitten.



parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2016-03-25 - 01:42:26 send message to parrotmaniak

het zal moeilijk zijn om nu nog kweekrijpe vogels te vinden.ik zou de vogel die het meest agressief is 3 of 4 slagpennen half afknippen
vaak scheelt dit wel


Gust1
Website Member
Posts :24

Website Member
2016-03-25 - 14:03:32 send message to Gust1

Kan een oplossing zijn en inderdaad nu nog kweekrijpe vogels vinden is een probleem


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2016-03-25 - 14:29:25 send message to KeesdeJongh

Zoals hiervoor al eerder geopperd is het duidelijk dat deze vogels niet klikken en zal het nog lastig zijn om hier mee te kweken.
Vaak zie je de eerste signalen al voordat het kweekseizoen eraan komt,de vogels gaan dan niet bij elkaar zitten of slapen, ik laat in de winter de blokken hangen en bij mij overnachten ze bij koude nachten samen in het blok.
Zoals is aangegeven wordt het moeilijk om nog een goede kweekrijpe vogel aan te schaffen, bovendien moet een nieuwe vogel ook weer wennen aan het hok en aan de nieuwe partner.
Deze vogels bij elkaar houden is volgens mij ook geen optie.
Aan het voer ligt het volgens mij ook niet, in deze tijd krijgen ze bij mij (o.a. de grote Alexanders)op dit moment ook volop zacht voer ( eivoer - geraspte winterpeen- appel - kiemzaad enz). Ik denk dat je nu de focus al beter naar volgend jaar moet gaan richten en nu al op zoek moet gaan naar een b.v. een 2 of 3 jarige vogel met de gedachte dat je die voor het volgend kweekseizoen kunt gebruiken, een oudere vogel zou ik niet zo maar doen, of het moet van een goede bekende zijn waarvan je weet dat die betrouwbaar is.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-03-25 - 22:34:29 send message to kamervoliere

ik moet er bij zeggen dat het voor deze periode wel klikkend uit ziet,heb ze wel zien voeren en pop zat constant in de treed stand heb 1 maal de man 1 poot op de rug zien zetten maar klungeld te lang ben ik bang voor


Gust1
Website Member
Posts :24

Website Member
2016-03-26 - 19:54:10 send message to Gust1

Als je dat ziet komt het in orde een beetje geduld Halsbanden kunnen leggen tot begin Mei


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-03-28 - 15:00:28 send message to kamervoliere

iedereen bedankt voor de reacties,laat de man nu een 2 weken apart zitten zonder eivoer en zal de man een paar veren knippen en dan nog een keer proberen.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-03-31 - 11:18:33 send message to kamervoliere

heb ze weer bijelkaar,nu een dikke week later.de pop gaat gelijk in de treed stand en het blok in en uit de man is nu nog rustig hoop dat hij zo blijft.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-04-08 - 20:54:44 send message to kamervoliere

man moest ff niks meer weten van de pop na een week straf kamp maar word alweer beter,pop zit wel constant klaar voor een beurt en vandaag heeft vandaag eerste ei gelegt wacht met spanning af of die over gaat tot broeden en of ze bevrucht zijn.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-04-09 - 15:09:01 send message to gerrit1950

hoe lang voor het eerste ei werd de man erbij gezet? om bevrucht te zijn mag je wel een goeie week rekenen


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-04-10 - 10:45:05 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik had de man er weer 8 dagen bij toen het eerste ei is gelegt.
maar ik hoop dat ze algepaart hebben voor ik ze apart heb gezet,en hoop nu ook,maar de man is nu uit broedstemming heb ik het idee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede