Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Last van een kat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Last van een kat
vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2004-12-15 - 13:18:29 send message to vajeroen

Hallo iedereen,

Ik heb de laatste tijd last van een kat. Vooral 's avonds als het donker is. Heb haar al enkele keren betrapt toen ze aan de draad van de volière hing of er bovenop lag. Deze week had ik een parkiet die bloedde aan zijn vleugel. Dit zou van de kat kunnen zijn.
Weet er iemand hoe ik de kat kan weghouden?

Bedankt.


Cheetah
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-12-15 - 14:51:56 send message to Cheetah

Wat mischien zou kunnen is bepaalde delen afplakken met plexiglas.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2004-12-15 - 17:40:59 send message to suk

schrik draad lang en over de voliere spannen.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-15 - 20:01:25 send message to parkietenpeter

Kijk eens,

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1279

Ja, zelf heb ik een hond, en die wil wel. Is geen 100% garantie, want het is me toch een slaapkop laugh :D

Schrikdraad wil nog het beste helpen; voor (ong.30cm van de grond) en/of over de voliere, mits dit natuurlijk verantwoord is voor andere tuingebruikers.

Kattenschrik, cacaodoppen en al dat soort spul, in de winkel te koop, is zeker geen oplossing gebleken, in de praktijk.

Je kunt ook zelf een kater nemen die zijn territorium vrij houdt van indrigers. Deze moet je dan natuurlijk wel aanleren van de vogels af te blijven.laugh :D

Veel anders blijft niet over ben ik bang.

Succes
wink ;) Peter


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2004-12-21 - 15:51:35 send message to Diesel

Er kunnen natuurlijk meerdere redenen zijn waardoor de vogel een wond aan de vleugel heeft, maar ik snap je gevoel dat je liever geen katten rond je voliere hebt.

Als je vogels het niet gewend zijn, zullen ze opvliegen en kunnen zich zo bezeren, noem alles maar op.
Ikzelf heb katten en vogels, en dit is tot nu toe altijd goed gegaan. De vogels zijn niet anders gewend dat de katten voor het gaas zitten of er in klimmen, ze gaan gewoon door met wat ze aan het doen waren.

Ikzelf heb op de bovenkant van het buitenhok een golfplaten dak zitten, van die lichte platen, misschien is dat een idee voor bovenop?

Plexiglas is ook geen verkeerd idee. dan kun je dit erom doen, en de moeilijk bereikbare kant open laten.
Schrikdraad ben ik als kattenliefhebber niet zo voor, maar misschien helpt het als je de stroom er even opzet, en de kat toch een schokje ervan krijgt.

En je katten afleren erbij uit de buurt te blijven, dan moet je wel heel erg mazzel hebben


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2004-12-21 - 19:25:50 send message to suk

ik hep er schrikdraad langs en dat werkt goed.
er komen geen katten meer bij.
en als ik ze betrap en kan pakken .gooi ik ze in sloot.
dan komen ze maar 1 keer en denken ze de volgende keer wel na voor dat ze komen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2004-12-21 - 19:29:38 send message to meyer

Schrikdraad werkt het beste,en voor de katten valt het best mee die komen er meestal maar ene keer tegen aan omdat ze deze ervaring niet zo gauw vergeten. Let er wel op dat dit niet werkt bij geplastiviseerd gaas, hier zullen twee draden boven elkaar geplaatst moeten worden met 15/20 cm tussenruimte, met op de ene de plus en de ander de min.
Plexiglas helpt alleen als het bovenaan de voliere zit en dat lijkt me niet zo'n goed idee omdat in de zomer de temperatuur bovenin de voliere hoog op kan lopen.

Groeten Meyerwink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-21 - 21:49:05 send message to natasja

quote
en als ik ze betrap en kan pakken .gooi ik ze in sloot.
dan komen ze maar 1 keer en denken ze de volgende keer wel na voor dat ze komen.




Jij ook als iemand een aanklacht tegen je indient vanwege dierenmishandeling



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede