Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogels exporteren naar portugal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogels exporteren naar portugal
weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2004-12-14 - 21:06:36 send message to weggy

Ik kreeg een mail met de vraag of ik vogels kan exporteren naar portugal.Ik heb hier geen enkele ervaring mee en weet absoluut niet waar beginnen.
Iemand die me op weg kan helpen?
Ik woon in Belgie en ze moeten dus naar portugal. Het gaat waarschijnlijk over een 1 malige zending van een 10 tal vogels.
Alvast bedankt.



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-14 - 21:14:35 send message to oranjekuif

http://www.eu-wildlifetrade.org/html/nl/intro.asp

Maar in praktijk,heb je niets nodig,wordt in vliegtuig(handbagage niet na gevraagd.


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2004-12-14 - 22:20:50 send message to J. Santegoeds

Hallo Weggy,

Ik zat vorig jaar met een zelfde probleem.
Er moesten 7 edelzangers naar Zwitserland....
Zwitserland is géén E.U. land, dus ik had nog het probleem dat er grenscontrole is.

Als je je vogels "officieel" wilt exporteren, maak dán je borst maar nat!
Nu heb jij het geluk dat Portugal wél een E.U. land is, dus je hebt géén grenscontroles.

Ik heb het als volgt opgelost;
Ik heb "via via" een Internationaal chauffeur gevraagd of hij deze vogels voor me mee wilde nemen naar Zwitserland.
Vervolgens heeft de koper ze op een parkeerplaats ergens in Zwitserland bij deze chauffeur opgehaald.
De chauffeur kreeg 30 euro voor "de moeite" en het bedrag wat ik voor de vogels vroeg.
Dit heb ik weer bij hém opgehaald toen hij weer in Nederland was.
Iedereen blij!!!!

Zorg er wél voor dat alles 100% oké is met je vogels, de chauffeur moet natuurlijk niet op pad worden gestuurd met vogels die hij (bv volgens CITES) niet mag vervoeren etc etc.

Succes met je "exportplannen", groeten, J. Santegoeds


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-15 - 12:05:25 send message to parkietenpeter

Het beste is even te informeren bij de vliegmaatschappij, ik veronderstelde dat je ze zou laten vliegen, informeerd. Doorgaans is een gezondheidsverklaring voldoende voor de EU.

Per maatschappij is het verschillend welke voorwaarden gesteld worden aan de transportkist bijv. Zij moeten verder ook aangeven welke papieren je verder nodig hebt.
Daarbij even informeren bij de douane in Portugal of er nog aanvullende maatregelen nodig zijn. Waarschijnlijk niet.

Via de weg heb ik geen ervaring mee. Maar hier neem ik aan, dat de transporteur ook wel weet wat hij nodig heeft. Ik zou je alleen niet kunnen zeggen welke transporteur hier ervaring mee heeft.

Succes
wink ;) Peter
ps. om welke vogels gaat het eigenlijk, nieuwsgierigheid.


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2004-12-15 - 13:07:48 send message to weggy

Alvast bedankt voor de info.

Peter, het is inderdaad de bedoeling de vogels via de lucht naar ginder te krijgen. Ik denk (maar weet ook niet zeker) dat dit de snelste, makkelijkste en vooral minst stressige manier is om ze te vervoeren. Ik ken trouwens ook geen transporteurs of mensen die ginder op vakantie gaan. Het is trouwens ook niet de bedoeling dat ik ze ginder persoonlijk ga afleveren. Dat gaat mij als hobbyist net men pet te boven.
Het gaat hier over forpus coelestis (bonte)


lisboa
Website Member
Posts :1

Website Member
2004-12-16 - 22:07:57 send message to lisboa

Ik zit in de transportwereld en heb wekelijks met portugese vervoerders over de weg te maken.De rit vanuit Nederland+Belgie naar Portugal duurt 3 dagen, dit betekent dat de chauffeur de vogels moet verzorgen onderweg.Indien je interesse hebt zal ik je proberen te helpen.


lakotas
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-12-17 - 00:35:06 send message to lakotas

Hallo Lisboa,

Zeker geïnteresseerd, zou je contact met me op willen nemen?
Bij voorbaat dank.
Robert

lakotas@supercable.es


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-17 - 08:57:14 send message to parkietenpeter

Lisboa,

Welkom bij het forum op vogelarena. De eerste post en dan meteen zo'n positieve bijdrage, dank je wel.

Veel plezier en succes hier
wink ;) Peter


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-17 - 08:59:53 send message to parkietenpeter

Weggy,

Het is voor uw Portugese vrienden ook niet mogelijk om bijv. ten tijde van de voelmarkten hierheen te komen? Ik weet dat er bijv. in Zwolle in het voorjaar velen vanuit Italie komen. Portugezen weet ik niet, wellicht ook. Misschien dat hij anders iemand van daaruit kent die hierheen komt? Misschien ook een optie?

Ze komen er wel.

Succes
wink ;) Peter


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2004-12-17 - 19:58:06 send message to weggy

Hoi, allemaal nogmaals bedankt.
Peter,
Ik ken die man helemaal niet.Hij had blijkbaar ergens op het internet blijkbaar een advertentie gelezen en wil nu dus vogels van mij kopen.Ik weet niet of hij mensen kent die naar hier komen volgend jaar,maar probleem is intussen opgelost.Een Belg die vogels naar Portugal voert,wil ze meenemen naar ginder ergens eind januari.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede