Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > heeft iemand een ronde voliere rondom een terras gemaakt? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : heeft iemand een ronde voliere rondom een terras gemaakt?
ramon1111
Website Member
Posts :29

Website Member
2015-12-14 - 22:19:43 send message to ramon1111

Hallo allemaal. ik wil zelf een nieuwe voliere bouwen. Om maximaal te genieten wil deze rond maken (12 hoekig om precies te zijn) met als middelpunt een terras en de volières er rondom heen.
Mijn vraag is nu of iemand al zo'n voliere heeft gemaakt of er foto's van heeft.

Groetjes en alvast bedankt,
Ramon


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2015-12-15 - 18:52:53 send message to Ubernoob

En hoe kom je dan bij je terras? Door de voliere heen?

Het zal heel apart zijn zo'n voliere. Ik ken er niet een die er zo uit ziet. Ik zou er zelf echter voor kiezen om dan het midden (dus het terras) ook de overspannen.

Kan je mooi in je voliere gaan zitten.


ramon1111
Website Member
Posts :29

Website Member
2015-12-15 - 19:26:42 send message to ramon1111

Goed plan, maar het worden meerdere hokken omdat ik diverse soorten heb niet niet bij elkaar kunnen.
Maar heeft niemand ooit zo'n voliere gezien ergens, of heb ik weer van die rare ideeën ?
ramon


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-12-16 - 12:04:01 send message to ineznick

Nog nooit gezien, maar kan me wel voorstellen hoe het er moet gaan zien.
Je zou een verhoging in een voliere kunnen maken waar je dan door naar binnen kunt. Zodat de vogels over je heen vliegen. Ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien. In ieder geval succes ermee.

gr gerben


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2015-12-18 - 21:50:56 send message to Ubernoob

Waarom trouwens rond en niet vierkant? Bij een rond terras is het frontoppervlak waar je tegenaankijkt veel kleiner dan bij een vierkant terras.

Daarnaast vraag ik me af hoe veilig je vogels zich voelen als de voliere aan twee lange zijden open is. Veel vogels voelen zich toch prettig bij een dichte zijde.


ramon1111
Website Member
Posts :29

Website Member
2015-12-19 - 22:26:56 send message to ramon1111

Ik heb ook 10 vluchten van 3 m diep, hier is je zicht nooit ideaal. De vlucht waar je voor staat wel en daarnaast wordt het steeds minder door de tussen wand/draad. Als "kijk"-voliere wanneer ik niet kweek lijkt me rond ideaal, waar je ook kijkt heb je geen "hinder" van tussenwanden. De buitenwand wordt wel gedeeltelijk dicht i.v.m. tochtvrije slaapplaats. (PS ik kweek 's winters anders heb je zomers niets te kijken, voor de wakkere lezers)

Maar toch even terug naar mijn originele vraag, heeft er echt nog nooit niemand een foto etc gezien van zo'n soort voliere ?


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2015-12-22 - 02:58:14 send message to kamervoliere

lijkt mij wel leuk is met wat fantasie wel wat leuks van te maken zouw de achterkantten dicht maken met bv wilgenschutting of rietmaten je zou de binnenplaats ook kunnen overspannen met gaas en heb je gelijk een sluis.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede