Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Volière voor kakariki Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Volière voor kakariki
Ythiel
Website Member
Posts :2

Website Member
2015-12-12 - 20:59:29 send message to Ythiel

Goedenavond,

Ik heb zelf een kakariki in huis (plus een grasparkiet en valkparkiet), maar ben van plan deze samen met andere kakariki's in een buitenvolière te plaatsen. Echter weet ik vrijwel niks over volières, noch wat voor vereisten een volière zou hebben voor een groep kakariki's (twee koppels).

Hebben jullie hier misschien tips over? Bijvoorbeeld de minimale grootte en de indeling binnenhok/buitenhok... ik hoop van jullie te kunnen leren. happy :) Ik heb in mijn tuin zo'n 40 vierkante meter beschikbare ruimte.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-12-13 - 18:50:38 send message to P.Rooth

even voor de duidelijkheid geen 2 stel kakarikis in 1 voliere plaatsen krijg je oorlog tijdens broedseizoen met dooien is geen uitzondering tenzij het een enorme voliere is en dan nog oneven aantal stellen
Kakarkis zijn erg lieve vogels maar kunnen onderling ettertjes zijn in de broedtijd


Ythiel
Website Member
Posts :2

Website Member
2015-12-14 - 02:20:31 send message to Ythiel

Bedankt! Na het plaatsen van mijn bericht las ik dat inderdaad terug. Kon het oorspronkelijke bericht echter niet aanpassen.

Misschien even wat gerichte vragen:
1) Wat voor hekwerk kan ik het beste gebruiken? Kippengaas lijkt me niet sterk genoeg, moet er tralies aan te pas?
2) Kakariki's scharrelen graag, maar ik weet niet of houtsnippers op de grond in de volière goed werken.
3) Hoe lang dient de vlucht minimaal te zijn?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-12-14 - 11:47:37 send message to henkdelaat

Als je 40 m2 beschikbare ruimte hebt dan het beste aan 3 kanten dicht maken met damwand panelen en de voorkant met aluminium panelen.
(geen hout gebruiken want dat gaat vaak niet lang mee).
Plaats van deur en ramen kan je naar inzicht zelf bepalen.

Dak kan je gedeeltelijk of helemaal overkappen.

Het beste is als je naar leden van de plaatselijke vogel vereniging gaat kijken hoe zij hun kooien of voliere's gemaakt hebben.

Henk.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede