Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kakariki legt voor de 2de maal eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kakariki legt voor de 2de maal eieren
Hilyop
Website Member
Posts :10

Website Member
2015-12-04 - 17:07:03 send message to Hilyop

Hoi allemaal,

Mijn kakariki's leggen voor de 2de maal eieren. De eerste keer zijn alle eitjes de eerste 10 dagen van het broeden allemaal opgegeten en is dus niks van gekomen. Volgende maand zijn ze een jaar en hopelijk gaat het deze keer beter.
Ik merk wel dat het mannetje voorlopig rustiger en dat hij het vrouwtje minder lastig valt of het nest binnendringt.
Moest het mannetje toch weer de eieren gaan opeten, is het mogelijk om mijn kooi 'madeira 2' in 2 stukken op te delen of zou ik dan moeten opteren voor een extra kooi?
Hopelijk is dit alles niet nodig en verloopt het deze keer wel goed.
Alle tips zijn alleszins welkom!



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-12-05 - 14:30:07 send message to P.Rooth

Nog geen jaar en al gaan kweken mag ik als erg ondoordacht typeren punt 2 is een kooi ? hoe groot is deze kooi ?

Kakarikis geef ik altijd 2 broedblokken reden is dat bij grootbrengen 1ste ronde de 2de ronde al start en de pop gaat leggen voor de jongen groot zijn , die worden dan door de man grootgebracht zodat een kooi wel erg slechte huisvesting is die zit met een goed stel in no time vol en jongen kun je niet voordat ze 3 weken uitgevlogen zijn scheiden van de ouders


ozakie
Website Member
Posts :5

Website Member
2015-12-05 - 20:28:02 send message to ozakie

Het is erg dat devogels eitjes eten maar te jong zijn ze zeker niet twee blokken das waar voor de restwaarde ze maar doen er is eengezegde als ze op 7maand het niet doen zal het niet klikkentss de twee


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-12-05 - 22:18:28 send message to P.Rooth

Ozakie geen 2 blokken geven ??????

Ik houd en kweek dik 40 jaar met kakarikis en 2 blokken vind ik een must anders krijg je dooien en 7 maanden jong al laten kweken ? dan ben je goed verkeerd bezig en ruďneer je vogels omwille van snel jongen kweken waar een dergelijk gezegde vandaan komt is mij een raadsel , 1 jaar vind ik het minimum omwille van de vogels


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2015-12-07 - 10:52:42 send message to Sam&dave

Ik zou de eitjes verwijderen en vervangen voor kunsteitjes. Deze een paar dagen laten liggen totdat de man/pop weet dat er niest te eten valt. Dan de eitjes weer terugleggen.


Hilyop
Website Member
Posts :10

Website Member
2015-12-07 - 14:32:57 send message to Hilyop

P. Rooth.
Ondoordacht? Denk je nu echt dat je deze vogels kan tegenhouden om seks met elkaar te hebben en daaropvolgend hen te verbieden eieren te leggen?
Ze zitten inderdaad in een kooi die ruim genoeg is (madeira 2) en ze komen regelmatig uit de kooi.
Moesten er eieren uitkomen is het natuurlijk niet de bedoeling om ze allemaal in de kooi te houden, enkel het koppel blijft in de kooi.
Verder hebben ze ook 2 blokken, dus keuze genoeg.

Sam&dave, ik heb na het eerste ei er 2 kunsteitjes bijgelegd gedurende 4 dagen en voorlopig blijft het mannetje eraf. Dus hopelijk deze keer meer geluk!


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-12-08 - 21:57:51 send message to P.Rooth

ondoordacht om dergelijke vogels een blok te verstrekken wanneer ze zo jong zijn , is dat beter ?

Geen blok voor ze 1 jaar zijn en de kooi hoe groot mag die wel zijn .
Kakarikis zijn erg levendige vogels en een voliere van 3 meter is minimum



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede