Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voer bewaren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voer bewaren
compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2015-11-11 - 13:34:01 send message to compadre

Hoe bewaren jullie je voer? Ik doel dan op grotere verpakkingen. 15/20KG. Ik vind het lasting om goede containers te vinden die tevens die vervelende motjes buiten houden.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-11-11 - 13:45:44 send message to ineznick

Hallo, ik bewaar het voer in emmers met een deksel erop.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-11-11 - 17:56:19 send message to Karel

Die motjes zijn moeilijk buiten te houden omdat de eitjes van deze motten al bij aankoop in het voer zitten. Bij hogere temperaturen zullen de eitjes snel uitkomen en zich via het larvestadium al snel tot motten ontwikkelen.

Bewaar het voer dus niet te warm en niet te vochtig (schimmels).

Ik vond de kunststof prullenbakken met klapdeksel (Blokker) altijd erg handig, schoon en muisbestendig.


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-11-11 - 18:23:50 send message to sebastiaan

ik gebruik voertonnen met schroefdeksel ( 40 ) liter. werkt prima voor mij


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-11-11 - 19:34:16 send message to P.Rooth

Kunststof bakken waar 2 zakken voer in passen en stalen container voor zonnepitten gebruik ik al jaren
Ook een houten bak waar ik dagelijks voer uit haal een zak voer schud ik daar in leeg en nog nooit last van motjes gehad .
Doe in de bakken wel wat gedroogde kamille tegen mijt


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-11-11 - 20:53:16 send message to Antonia

Ik bewaar gortere hoeveelheden in de vriezer


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2015-11-11 - 21:09:57 send message to robbunschoten

heb altijd 2 voertonnen gaat 50 kilo per ton is ton 1 leeg dan spuit ik hem met de spuitbus goed in sluit de deksel laat het gewoon staan komt er nieuw voer dan ton open schone handdoek er doorheen en vullen maar . maar ben wel van mening kijk waar je je voer haalt is er veel verloop dan heb je vers voer , ga je bij div. tuincentra dan loop je de kans dat het voer daar al wat langer ligt,. en dan is goedkoop duurkoop.,


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2015-11-12 - 09:37:52 send message to rajar

Ik gebruik deze
http://www.logisticshop.nl/engels-rako-bak-30-liter-recycle.html
Hier gaat ong 16 kg zaad in en ze passen in de vaatwasser.


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2015-11-12 - 13:28:35 send message to compadre

Bedankt allemaal voor de behulpzame reacties. Ik zal er in het weekend eens voor gaan zitten, wat voor mij het beste is.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-11-12 - 13:35:49 send message to gerrit1950

ooit meegemaakt: ik had exotenmengeling gekocht (25kg). ik vertrok op reis en mijn vader voederde direct uit de nieuwe zak. Toen ik na een week thuiskwam waren al 11 calif. kuifkwartels en 9 chuckar patrijzen dood. "Hoe meer eten ik gaf, hoe rapper ze doodvielen" zei mijn vader. Ik gaf nu overschot uit de oude zak, er gebeurde niks. ik controleerde de laatst aangekochte zak en ontdekte heel wat zwavelpoeder in. Naar het schijnt worden de zaden gezwaveld tegen het ontkiemen in de grote silo's. Blijkbaar had ik een zak van de bodem van de silo, die zo helemaal "vergiftigd" was.
Ik heb een andere zak gekregen van een nieuwe levering, maar mijn kwartels en patrijzen was ik kwijt.

Dus bet kopen waar veel zaad verhandeld wordt en hopen dat je geen laatste zak uit de silo lukt.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-11-12 - 14:24:48 send message to P.Rooth

een zak voer met zwavelrommel en vogels dood waren ze bij mij niet klaar met nieuwe zak voer de schade door vergiftigen vogels en dieren zouden ze eveneens moeten betalen .

1 keer meegemaakt met spul tegen verenpikken wat ik op jonge splendids gedaan had en weer in het blok gezet gingen vrijwel direct dood na in het blok plaatsen het spul mocht niet op jonge vogels in het nest gebruikt vertelde de fabrikant maar dat stond niet op de verpakking dus hij moest maar weten wat ie wilde ik zal de schade bij hen claimen . Kwam niet zover werd direct betaald en dat spul nooit weer gebruikt


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2015-11-12 - 22:47:14 send message to Rogert

Ondanks dat je je voer goed wil bewaren kan je de larven van de motten ook als eiwitbron zien en is het niet erg dat ze er in zitten.

Kan me wel voorstellen dat het vervelend is dat ze uiteindelijk als motje overal in je hok zitten.


sjoebie
Website Member
Posts :43

Website Member
2015-11-13 - 20:48:03 send message to sjoebie

ik bewaar m,n voer in kunststof tonnen met schroefdeksel 20 liter past net niet 25 kilo vooer in maar heb er een stuk of wat en komt geen muis en niks bij. want is lucht dik afgesloten. perfecte voer tonnen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede