Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken in binnenvolière??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweken in binnenvolière???
dilan123
Website Member
Posts :13

Website Member
2015-11-01 - 16:43:26 send message to dilan123

hallo allemaal
ik wil dus kweken met halsbandparkieten.
daarom heb ik nog een vraag...
als je ze in een volière binnen zet, met veel licht enzo net als in de zomer, is het dan mogelijk om vroeger en betere kweekresultaten te krijgen???
ik wacht op een antwoordt
mvghappy :)happy :)happy :)


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-11-01 - 19:28:26 send message to mischa

dat is zeker mogelijk
houdt ook wel rekening met de temperatuur en vochtigheid van de lucht
ik heb een koppel gehad die 2 x per jaar een nestje had ipv 1 x


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-11-01 - 19:53:01 send message to marc1

Gaat heel goed, kweek niet anders dan binnen met pruimkoppen, ook edelparkieten, zie mijn voliere


dilan123
Website Member
Posts :13

Website Member
2015-11-01 - 22:05:11 send message to dilan123

van welk uur tot welk uur moet ik het licht dan aan zetten en hoe warm moet het zijn?


dilan123
Website Member
Posts :13

Website Member
2015-11-01 - 22:08:31 send message to dilan123

en bedankt voor de reacties happy :)


dilan123
Website Member
Posts :13

Website Member
2015-11-02 - 18:12:54 send message to dilan123

en wat met het licht in de winter om te kweken?
vanaf welk uur tot welk uur moet ik het aanlaten?
en heeft dat ook een effect op het kweek?


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-11-02 - 19:58:04 send message to marc1

Ik houd het vorstvrij en licht 14 uur per dag met treulight UV lampen, hier binnen begint de kweek omstreeks half februari


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2015-11-02 - 20:42:29 send message to robbunschoten

mag ik wat vragen zijn jullie allemaal broodkwekers of zo ik laat de natuur zijn werk doen en zie wel wat er komt dat gekloot met langer licht en warmte , een vogel bepaalt zelf waneer hij begint , en voor een vogel geldt goed voer en schoon water ,.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-11-02 - 21:00:26 send message to P.Rooth

kreeg ook het idee dat de vogels ondergeschikt raken aan de nood om zoveel mogelijk te kweken .
Halsbanden behoeven voldoende vliegruimte en 4 meter is in mijn beleving wel het minimum daarbij moet je de vogels wel de rust gunnen om zich op te kunnen maken voor het broedseizoen .
Ik heb met de halsbanden gekweekt en die begonnen reeds in feb zonder extra verlichting gewoon het lengen van daglicht was voldoende . En 2 nesten per jaar kwam vaak voor bij de oudere vogels zonder kunstgrepen . Daglengte nabootsen in een ruimt waar geen daglicht komt is voldoende heb je een drukke baan en kan er niet volstaan worden met de normale daglengte is het verstandig voor de verzorging om dat in de verlengde dagdeel te doen waarna een klein halfuur later het daglicht gedempt en b.v. een klein nachtlampje aan te houden . Halsbanden hebben wel behoefte aan meer dan alleen zaad en water er dient groenvoer ,fruit en zachtvoer op het menu te staan natuurlijk voldoende maagkiezel en grit .


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2015-11-03 - 20:03:07 send message to robbunschoten

meneer rooth ik ben het volledig eens met u dus het gaat gewoon om zoveel en niet het belang van de vogels hoop dat je weer komt in assen dan praten we nog even verder groeten rob b.,


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2015-11-03 - 20:31:47 send message to parrotmaniak

Zijn jullie allemaalbroodkwekersofzo
Deze jongen vraagt gewoon of je binnen ook met halsbanden kunt kweken,misschien heeft hij wel niet meer ruimte en wil hij toch graag kweken met halsband parkieten
En wat is een broodkweker en wat is een hobbykweker
Ik ken honderden hobbykwekers die het onderste uit de kan willen als ze vogels te koop hebben ,en die ook verkeerde vogels verkopen als ze die kwijt willen ,en dan nog de hoofd prijs vragenprijs vragen. Mensen waar je het niet van verwacht.
En wat is een broodkweker?? iemand die van zijn hobby zijn baan gemaakt heeft?.wat is daar op tegen? Ik zou dat ook wel willen
Maar ze zijn er bijna niet!
Dus de zogenaamde broodkwekers zijn gewoon hobbykwekers die het max uit hun hobby halen , en dat zijn wij allemaal .
Ik kom nooit kwekers tegen die een koppel parkieten of andere waardevolle vogels voor voor de helft van de prijs aanbieden (een uitzondering daargelaten)
Dit moest mij even van het hart,





marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-11-03 - 21:07:18 send message to marc1

Op dergelijke reacties van zulke simpele zielen die je direct bestempelen als broodkweker moet je niet reageren....

Jammer dat hier altijd onderwerpen van startende liefhebbers verkloot worden door wereld verbeteraars


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2015-11-04 - 22:07:10 send message to robbunschoten

sorry ben geen verbeteraar maar ik zelf vind dat de vogel het zelf moet uitzoeken en zal een halsband jong van dec. beter zijn als een jong van mei het gaat mij om de vogelhobby en kweken voor de tt. maar niet tenkoste van alles.ik wil er wel plezier van hebben en geen noodgrepen te hoeven uit voeren,.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-11-05 - 01:56:04 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je binnen kweekt zal je in bepaalde gevallen gebruik moeten maken van kunstlicht. Dat heeft niets met broodkweek te maken.

Daarnaast zijn er winterkwekers, die de vogels in de zomer buiten zetten in een grote voliere en in het najaar per paar opkooien. Uiteraard moet dan kunstmatig langer verlicht worden.

Zo heeft ieder z'n methode. Niets mis mee.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-11-05 - 15:00:21 send message to P.Rooth

is ook niks mis mee om binnen te kweken Karel maar de vraag was om beter te kweken met zoveel uren licht als in de zomer .

Of je beter kweken zal zijn er wel wat meer zaken nodig dan alleen verlengen lichturen .

Optimale verzorging en vogels die broedrijp zijn en wil je vaker kweken probeer dat dan niet met jonge vogels want daar doe je die vogels geen plezier mee en jezelf evenmin omdat kweek wel eens tegen kan vallen .

Ik zou gewoon de buitensituatie met aantal uren binnen nabootsen mogelijk met verlengen uren i.v.m. school/baan om de vogels goede verzorging te garanderen het liefst in de (vroege)ochtend zodat het (zacht)voer niet de hele nacht in de bak lig



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede