Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koloniekweek Poicephalussen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Koloniekweek Poicephalussen
Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2015-10-13 - 14:38:35 send message to Dorian

Heeft iemand zelf of heeft iemand weet van de kweek met Poicephalussen in een koloniekweek.
Ik denk dan bv een ruime volière met 1 koppel roodbuiken, 1 koppel meyers en 1 koppel ruppels.
In sommige gebieden overlappen de leefgebieden van de onderlinge soorten uit de Poicephalus-groep elkaar, dus leven ze daar ook "samen". Of doe ik dit beter niet?
Natuurlijk voldoende nestgelegenheden, voederplekken en dergelijke te voorzien, dat spreekt voor zich.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-10-14 - 20:40:46 send message to Karel

Het samenzetten van steeds één koppel van verschillende soorten kun je natuurlijk geen koloniekweek noemen. Daartoe zul je je moeten beperken tot (meerdere vogels van) dezelfde soort.

Wat het samenzetten van verschillende soorten in één voliere betreft, ben ik van mening dat je de beste resultaten bereikt en eventuele hybridisering en vechtpartijen het best voorkomt, door deze vogel per paar in afzonderlijke volières te huisvesten.


westerhaar
Website Member
Posts :82

Website Member
2015-10-15 - 11:51:11 send message to westerhaar

Hoi
Als je jonge vogels van dit jaar bij elkaar zet voorzie ik geen problemen de eerste 2 jaar.maar als ze broedrijp worden lijkt het mij geen goed idee.
Een Meyer en een bonte boer zijn eerder broedrijp dan bv een roodbuik. Poicephalus kunnen erg agressief zijn .dus mijn advies is koppels apart zetten na 2 jaar.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2015-10-15 - 22:08:31 send message to johanblok

In een voliere van 6 x 1,5 m oppervlak bij 2 hoog heb ik in het verleden een groepje van 5 meyers gehad. Met anderhalf jaar oud ging dat al flink mis, ten koste van een poot. Er was bij 2 vogels al sterk sprake van koppelvorming, na apart zetten in een andere voliere hadden ze binnen een paar maanden jongen.

Volgens de literatuur zou het met blauwgele ara's in een echt grote voliere wel moeten kunnen. Dat probeer ik nu voorzichtig, maar eng vind ik het wel.


Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2015-10-15 - 22:59:22 send message to Dorian

Bedankt iedereen, een duidelijkere uitleg kon ik niet krijgen. Het is dus een eenvoudig antwoord: NEEN, dit kan niet.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede