Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Camera voor tijdens de kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Camera voor tijdens de kweek
Bart Herssens
Website Member
Posts :1

Website Member
2015-10-06 - 14:32:46 send message to Bart Herssens

Hallo,
Ik ben opzoek naar een geschikte camera voor in een broedblok te bevestigen om de vogels tijdens de kweek wat te kunnen volgen. ik zou de camera ook willen gebruiken om bij een kolonie vogels te hangen om de gevormde koppels te onderscheiden van elkaar. het liefst zou ik een draadloos systeem hebben omdat de volière los van het huis staat.
Wie heeft hier ervaring mee?
Groeten
Bart


jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2015-10-07 - 09:50:17 send message to jotto

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Interessante vraag Bart.
Het is eentje die ook al maanden in mijn hoofd rondhangt. Zoals menig kweker heb ik soms ook wat teveel last van nieuwsgierigheid, wat door de vogels niet altijd even goed wordt opgevat.
Een optie die ik al vond, maar lijkt me weer te groot voor in een broedblok is deze : http://www.ipcameracenter.be/product/571681/category-213747/netgear-arlo-smart-home-uitbreiding.html#product_specifications. Ik heb er geen ervaring mee. Infrarood draadloos en waterbestendig.
Ofwel een kleine actioncam http://www.videocamerashop.be/product/623889/category-183355/gopro-hero4-session.html , maar daar zit je dan weer met beperkte batterijduur.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-10-07 - 12:43:47 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Jotto,
Misschien een idee om de eerste camera, die je beschrijft, bovenop het broedblok plaatst.
Een gat in de bovenkant van het broedblok en daar de camera door laten kijken. Zomaar een idee hoor, heb er zelf geen ervaring mee.
gr gerben


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2015-10-07 - 13:59:36 send message to joossie1

hallo
ik heb al mijn camera's bij bascom vandaan. had ze eerst draadloos, maar doordat ik een stalen voorkant in de voliere had heb ik ze bedraad. werkt super.


Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2015-10-07 - 14:22:52 send message to Dorian

dag Bart,
Ik heb nu ook sedert kort een camera gemonteerd bij mijn maracana's op het broedblok. Zoals reeds geschreven, gat in bovenzijde gemaakt, gaas er voor langs binnen, camera bovenop geplaats. Ik heb deze vastgemaakt met rubber ringen van het soort dat gebruikt wordt om een plant/boom aan een steun vast te maken.
Ik heb wel een kabel getrokken, zelfs al is de camera draadloos maar ofwel staat de volière te ver ofwel is de camera "te licht", ofwel is het zoals ook al gezegd door het metaal en alu waaruit de volière gemaakt is.
Ethernetkabel kost 2x niks en mag in principe bloot liggen, al heb ik hem wel in een buis getrokken die langs de schutting met de buren tot aan de volière loopt.
Mijn camera komt van Media*****, en is de Dlink DCS-932L.
Ik heb hem nog niet elke dag in gebruik omdat de maracana's nog te jong zijn om reeds een nestblok te geven en omdat er nog een uitbreiding komt aan deze volière wat zorgt dat ik de bekabeling ga wat moeten bijsturen.
Je kent me live als Luc van BVP-ringendienst, wil je eens komen zien dan ben je van harte welkom!!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede