Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken pruimekoppen in kolonie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweken pruimekoppen in kolonie
sander Bunskoek
Website Member
Posts :30

Website Member
2015-08-26 - 14:13:20 send message to sander Bunskoek

Zijn er mensen die ervaring hebben met het kweken van pruimekoppen in kolonieverband?

Ze zullen in een volière van 4x4 + nachthok van 1 bij 2 gehuisvest worden en de planning is om in 1x 3 paar jonge vogels op te zetten van 2015.
Groet sander


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2015-08-26 - 21:58:32 send message to michielhartjes

Ik heb geen ervaring met pruimekoppen, wel heb ik enkele jaren ervaring met het kweken in kolonie met pyrrhura's. Elke kweker die ik spreek en gesproken heb raad het mij af, maar ik heb er toch goede ervaring mee. Ik begin inderdaad met jonge vogels (meer mannen dan poppen) en zorg dat ik na de koppelvorming 3 koppels over hou.

Ik kweek met 3 koppels per volière met de afmeting van 4x3,5 en 2,5 hoog. (dit voor 3 koppels pyrrhura) Daarnaast hang ik bij 3 koppels 5 broedblokken op, op de zelfde hoogte verspreid door de volière.

wat mij opvalt is dat als de vogels niet broeden zij met zijn alle overnachten in één broedblok, en met zijn alle eten op één voederplaats. Als de vogels in broedstemming komen zoeken zij hun eigen blok uit, maar moet ik ook op meerdere plaatsen voeren.

Ik heb er zelf goede resultaten mee, en ik vind het geweldig om te zien. Ik denk dat het met meer vogelsoorten moet kunnen. Ik zou het in jouw geval altijd gaan proberen.


sander Bunskoek
Website Member
Posts :30

Website Member