Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Bonte boer pop. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bonte boer pop.
lievejose
Website Member
Posts :3

Website Member
2015-07-07 - 16:20:13 send message to lievejose

Is er bij iemand van jullie misschien bekend dat de pop van de bonte boer niet zo sterk is?
Heb vorig jaar een koppeltje gekocht voor buiten in de voliere en nu is al reeds het derde vrouwtje dood.Het valt mij ook steeds op dat er vaak mannen te koop staan ivm wegvallen pop
Graag wil ik nu iets anders bij het mannetje zetten.Welke gaai is hier evt. voor geschikt?
Ik heb dus alleen nog het mannetje zitten en wil er eigenlijk geen vrouwtje meer bij omdat ik er zoveel pech mee heb.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-07-07 - 23:25:46 send message to Rik

Als je geen vertrouwen meer in poppen hebt zou ik een man erbij zetten. Dat lijkt mij beter dan een andere soort.

Wat poppensterfte betreft heb je gelijk. Het is meestal niet de man die het loodje legt. Poppen hebben misschien meer te lijden. Dat is mijn eigen ervaring ook. Niet wetenschappelijk onderbouwd.


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2015-07-10 - 21:56:31 send message to Fredje15

Hallo, het koppel moet ook goed klikken.
Vaak zijn de mannen dominant,en gaan de poppen dood door het aanvallen van de man.
Je moet bonte boeren daardoor niet zomaar bij elkaar in de voliëre laten vliegen.
Eerst een paar weken laten wennen.en voorral de man eerst uit de voliére halen omdat dat zijn plek is !


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2015-07-26 - 15:47:14 send message to J.ten Wolde

3e pop in korte tijd dood heb je de vogels opgestuurd autopsie?
Zijn je vogels getest?
Hoe heb je de vogels zitten in een beperkte ruimte of in een mooie ruime voliere?
Zelf heb ik wel gekweekt met bonte boeren met andere bonte boeren meyers en kaapsen in 1 vlucht.
Heb ook een poppen en mannen zelf laten kiezen welke parner zij willen en bleek dat de poppen daarin dominanter zijn dan de mannen.
Dat ging zover dat de poppen de mannen sloopten.
Dit is wel de ervaring die ik heb



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede