Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gezelschapvolière met Grijze Roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gezelschapvolière met Grijze Roodstaart
Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-06-09 - 15:09:24 send message to Henry Veugelink

Hallo allemaal,
Wie kan mij antwoord en/of advies geven op de vraag of het mogelijk is een gezelschapvolière te creëren met bijvoorbeeld een koppel Grijze Roodstaarten en een koppel Edels, Rose's of bonte boeren o.i.d.
Het koppel grijze heb ik maar ik zou er graag een ander koppel bij zetten en dan niet in een aparte vlucht. Er dient wellicht bij vermeld te worden dat de volière ruim voldoende qua afmeting is en dat kweken niet op nummer 1 staat.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2015-06-09 - 20:20:54 send message to parkietje1

Ik weet niet wat de afmeting van je voliere is maar ik zou er niet aan beginnen. Uit ervaring weet ik dat grijze niet de allervriendelijkste zijn voor andere vogels.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2015-06-10 - 15:43:31 send message to Daniel

Als het de voliere is die in je profiel staat, dan is deze hiervoor zeker te klein. Als je al het risico neemt om verschillende soorten bij elkaar te zetten moet je er voor zorgen dat deze elkaar voldoende uit de weg kunnen gaan. Dat er in geval van ruzie de vogels afstand van elkaar kunnen nemen en dat is in jouw voliere niet mogelijk. Zelfs als je niet kweekt is het altijd afwachten hoe vogels op elkaar reageren en zeker bij Edels en Grijze roodstaarten is het een groot risico.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2015-06-11 - 09:31:05 send message to oli4

Wat zijn volgens jou ruim voldoende afmetingen? 10 op 20? 15 op 30?

Vanaf je kiest om meer als 1 koppel te houden zou ik meteen voor 3 koppels gaan. Als je 2 koppels hebt die voortdurend ruzie maken heb je er ook niets aan. Met meer als 2 koppels komt de rest zich vaak moeien bij een ruzie waardoor deze ophoudt. Grijze kunnen in grote volieres heel goed in kolonie gehouden worden zonder problemen. Gaat hier al een 15 jaar zonder problemen, eerst met 6 koppels, later met 8 en twee koppels nana's. MAAR.....de voliere moet groot genoeg zijn. En bij uitval nieuwe vogels introduceren is ook een werkje. Vandaar dat we twee nakweek koppels hebben aangehouden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede