Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kluuten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kluuten
coscoroba
Website Member
Posts :15

Website Member
2015-05-26 - 14:18:02 send message to coscoroba

hallo
ik ben niew opdit forum
ik heb 17 jaar, ik reis veel omdat ik nu talen aan het leren ben, ik spreek al verschilende talen zo als nederlands,frans, engels en binnen kort ook spaans, ik hou me voral bezig met het kweken van watervogels en sinds kort ook grasparkieten en valkparkieten, nu heb ik een voliere van 3 meter op 9 meter zonder vijver voor de moment en is 160cm tot 180cm hoog ,
1)ik zou graag kluuten/steltloopers houden, nu vroeg ik me af welke steltloopers ik er kan in houden?
liefst een paar soorten dat te samen passen en winterhard zijn,
2) ik vroeg me af voor de vijver als het beeter is om een diept te hebben of is het beeter om van 5 cm to 20 cm te gaan of 20 cm al weer te diep?
3) ik ben lid van avoirnis dus ik weet dat ze gehouden worden opfloating, wat moeten ze nog bij krijgen van eeten? (hier vind ik niet zooveel informatie over)
4) kunnen steltloopers te samen met een hen dat kuikens heeft? bevoorbeel ik heb een manderijn eenden hen met kuikens en ik zou ze graag apart zetten is dit mogelijk of afte raden ?
alvast bedankt
mvh coscoroba


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2015-05-26 - 15:51:04 send message to Ubernoob

Neem eens contact op met Harteman van www.harteman.nl. Ik ken hem verder niet maar afgaande op wat ik online van hem zie heeft hij alle kennis die jij nodig hebt.

Hij zit ook op vogelarena: http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_22.html


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-05-26 - 16:14:29 send message to tropic

Sorry ik begrijp je uitleg niet zo goed. Als ik het goed lees kweek je watervogels maar heb je geen vijver in je voliere??
Kluten hebben water nodig.
Verschillende soorten steltlopers samen houden is niet makkelijk, zelfs bijna onmogelijk, daar er steeds onrust en gevechten zullen zijn. Een groepje kluten van zes of acht stuks kan makkelijk. Zet daarbij één paar blacksmidt kievit, of kroonkievit of lelkievit en je heb verzekerd hommeles.
Een klutenvijver gaat van ondiep naar diep, zodat ze kunnen waden.


coscoroba
Website Member
Posts :15

Website Member
2015-05-26 - 16:42:08 send message to coscoroba

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb verschilende perken voor watervogels waar mijn eenden in zitten
nu heb ik nog een perk van 3x9 zonder vijver deze moet nog gebouwd worden zodra ik weet hoe groot en diep hij moet zijn en welke vogels ik kan te samen houden en als er 1 grote vijver word aangeraden of 2-3 kleine vijvers
mvg louis


coscoroba
Website Member
Posts :15

Website Member
2015-05-29 - 11:58:13 send message to coscoroba

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo
ik heb contact op genomen met harteman maar nog niets ontvangen, zou het mogelijk zijn dat er iemand dat er wat van kent me kan verderhelpen ?
mvg coscoroba


coscoroba
Website Member
Posts :15

Website Member
2015-06-02 - 17:19:12 send message to coscoroba

is er site behalve avoirnis waar ik hier meer info kan over vinden ?
mvg coscoroba


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-06-02 - 19:03:24 send message to tropic

Ik beweer niet dat ik er iets van ken , maar wil je wel verder helpen, als je tenminste met een duidelijke concrete vraagstelling komt.


coscoroba
Website Member
Posts :15

Website Member
2015-06-03 - 09:11:47 send message to coscoroba

dag tropic
ik heb een voliere van 9 op 3
nu zou ik graag steltloopers houden,
eerst will ik meer info over welke soort vijver ze nodig hebben, groote,diepte etc
dant vroeg ik me af welke soort steltlopers ik het best indeze voliere hou, ik dacht aan kluuten,
hebben ze een groot zand bad nodig of niet ?
en extra info is welkom
mvg coscoroba


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-06-03 - 09:30:52 send message to tropic

Dat kluten een vijver nodig hebben heb ik eerder al geantwoord. Ondiep, dit wil zeggen van o tot 20 a 25 cm diepte, het zijn waadvogels.
Zand en of grasplein hebben ze nodig. Ze maken nest in een nietsbetekend kuiltje in de grond en leggen drie tot vier eieren.
Hun nest verdedigen ze tegenover alles en iedereen, ja zelfs tegen de verzorger. Jongen lopen vanaf de tweede dag mee uit, en bezoeken dan zelfs het water.
Je kan ze houden op een goede floating, aangevuld met universeel, een wormpje,en een diepvriesvisje.
Bijna alle kluten krijgen last van kleuven aan de poten in gevangenschap. Zou te maken hebben met voeding. Is moeilijk op te lossen. Mij lijkt een goede zandbodem zonder al te veel scherp al een redelijke oplossing. Mochten ze toch kleuven krijgen is het even opletten en verzorgen.
In de winter hebben de vogels open water nodig, waarin ze kunnen staan, anders bevriezen de poten.
Ik hoop je hiermee een stuk op weg geholpen te hebben.


coscoroba
Website Member
Posts :15

Website Member
2015-06-03 - 10:15:17 send message to coscoroba

dank u well tropic
zij een vijver 3 op 2 groot genoeg zijn ? of is het beter dat ik meerdere vijvers maak van 2op 1 of 3 op 1?
kun je ze ook aleen zand geven als bodem zo ja welk type zand ? schelpenzand ?
en welke planten ze je bij hun in de voliere zetten ? pampasgras?
mvg coscoroba


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-06-03 - 11:11:09 send message to tropic

Eén vijver volstaat. Hoe groter hoe beter natuurlijk. Hou er rekening mee dat je hem ook moet schoonmaken. Afvoer, riool voorzien.
Metserzand, rivierzand, kunnen best als bodembedekking dienen. Alle grassoorten die uitgroeien tot pollen kunnen gebruikt worden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede