Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Barnard met jongen in de blok verplaatsen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Barnard met jongen in de blok verplaatsen
KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2015-05-19 - 21:11:32 send message to KeesdeJongh

Ik sta op dit moment voor een enorm dilemma, ik heb ontdekt dat er in mijn volière op dit moment ratten zitten.
Ik zou eigenlijk de volière waarlangs ze binnenkomen leeg willen maken zodat ik daar gif in zou kunnen plaatsen maar het probleem is dat daar Barnards in zitten die nog jongen in de blok hebben liggen , deze jongen zijn op dit moment een maand oud en gaan zeer binnenkort de nestkast.
al verlaten.
Persoonlijk denk ik dat als ik ze met blok en al verplaats de ouders hun jongen uiteindelijk wel gaan voeren maar helemaal zeker ben ik er ook niet van.
Ondanks dat ik in een buitengebied woon met een sloot achter mijn tuin heb ik in mijn volière gelukkig nog niet eerder last van ratten gehad maar nu ben ik dan toch de klos.
Heeft iemand ervaring met het verplaatsen van Barnards of Rosella soorten?


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2015-05-19 - 22:07:45 send message to E.bakker

ik heb elk jaar in 1 voilere bij de amazone's telkens komen daar ook ratten in.

ik hen van de tralies van de broed kooien een kooi gemaakt die heb ik over het gat gezet met daar tegen een klapkooi met zaad dat als de rat via de traliekooi in de klapkooi komt dan klapt die dicht.

de amazone's kunnen niet bij of in de kooi, 's morgens als de rat in de kooi zit dan pak ik deze uit de voilere en maak ik de rat dood en plaats de kooi er weer in voor de volgende rat, er zijn er altijd meerdere en de amazone's kunnen gewoon in de voilere blijven.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2015-05-20 - 00:59:12 send message to parrotmaniak

Hallo Kees,
Ik zou gewoon de nestkast laten hangen en geen risico nemen door te verplaatsen.
Als het blok tegen een strakke en gladde wand hangt kunnen de ratten daar niet bij


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2015-05-20 - 17:22:34 send message to rosella kweker

Kijk eens op de topic muizenvallen die werken. Een grote emmer plaatsen met zaad eeen flinke bodem valt de rat erin of springt kan ie er niet uit of water erin met vliesters van zaaad erop strooien kan jeje vigels laten zitten alleen met t water is gevaarlijk


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2015-05-20 - 18:49:56 send message to parrotmaniak

Of een gewone ratteval met pindakaas onder een emmer die een beetje van de grond staat


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2015-05-23 - 00:19:19 send message to KeesdeJongh

Bedankt voor jullie reacties.
Ik was niet echt niet bang dat de ratten in het nestblok kunnen komen, de achterwand van de wand waartegen het blok hangt is van gladde kunststof, waar ik wel bang voor ben is afgelopen week bijna gebeurd.
Ik had rond de uitgangen van de holen waardoor de ratten naar binnenkomen een soort kooi gemaakt en in die kooi een rattenklem met pindakaas gezet.
1 van de ratten had s'nachts een gat onder deze kooi gegraven en de pop van de Barnard's was daarna door deze pijp de kooi ingegaan en kwam vast te zitten in de rattenklem, geluk bij een ongeluk bleek dit achteraf een waardeloze klem te zijn want toen ik de kooi openmaakte en de klem opende vloog deze pop gewoon weg alsof er niks was gebeurd, mijn hartslag was van schrik wel 200.
Het kan niet anders dan dat ze er nog maar net in heeft gezeten , maar wat en toeval dat deze vogel juist door zo'n klein gat kruipt en in de klem vast komt te zitten, dat de klem blijkbaar niet echt hard is dichtgeslagen en dat ik er nog op tijd bijkwam, ik kan maar 1 conclusie trekken het was haar tijd nog niet.
De klem heb ondertussen toch maar weggehaald.De jongen zijn ondertussen uitgevlogen, ik ga ze over een paar dagen met zijn allen toch verplaatsen naar een andere volière zodat ik redelijk veilig vergif kan plaatsen, want er moet wel iets gebeuren.




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-05-23 - 02:02:03 send message to Karel

Wow, dat is een avontuur met een gelukkig goede afloop, Kees.

Ratten zijn moeilijk risicoloos te bestrijden in een bewoonde volière. Het aas zal altijd de vogels verleiden om erbij te komen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede