Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > onervaren blauwgele ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : onervaren blauwgele ara's
joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2015-05-19 - 11:32:07 send message to joossie1

hallo.
mijn koppel ara's had 4 bevruchte eieren die allen zijn uitgekomen maar een voor een gingen de jongen dood. ik denk dat ze niet gevoerd of nog niet goed gevoerd hebben. het was de eerste keer dat dit koppel jongen kreeg. is dit onervarenheid en gaan de volgende legsels beter? denk dat de oudste 4 dagen heeft geleefd.


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2015-05-19 - 12:23:26 send message to Kilian

Ik spreek dan wel is waar niet uit ervaring met ara's maar dan wel uit ervaring met andere vogels, maar het zou heel goed de onervarenheid kunnen zijn.

Het ene koppel is het andere niet en bij het ene koppel gaat het bijvoorbeeld de eerste twee keer mis en bij andere koppels gaat het vanaf het eerste juist weer goed.

Je moet maar zo denken, het begin is er met 4 bevruchte eieren en 4 jongen die dan wel is waar niet langer geleefd hebben dan een x aantal dagen mag je best tevreden zijn. Er zijn koppels bij die nooit wat doen of alleen maar onbevruchte eieren leggen.


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2015-05-19 - 12:48:45 send message to joossie1

ben er ook zeker heel blij mee, want het is toch een bevestiging dat dit koppel in ieder geval jongen kunnen krijgen.


Johnson
Website Member
Posts :34

Website Member
2015-05-19 - 20:16:32 send message to Johnson

Grote kans dat ze nog niet ervaren genoeg zijn inderdaad. Maar toch zou ik mest laten onderzoeken!? Als een jong toch 4 dagen heeft geleefd, moeten ze hem toch gevoerd hebben lijkt mij..



J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2015-05-20 - 11:00:16 send message to J.ten Wolde

De eerste keer laten ze meestal hun jongen dood gaan dat is de ervaring van deze vogels.
Kan best zijn dat ze over een maand alweer eieren hebben liggen laat ze gewoon hun gang gaan.
En dan zal je zien dat ze wel de jongen gaan voeren.
Maar geeft nog geen zekerheid of ze ook groot worden.
4 eieren 3 uitkomen 1 te zwak 2 op stok waarvan 1 is bij gevoerd en het niet heeft gehaald te kleine maag en te dunne maagwand.
De 4e was alles goed tot ik zag dat hij zo zwaar ademde net of die astma had waarschijnlijk een takje ingeslikt.
Dieren/vogelarts V te N gebeld en moest het maar een dag aan kijken poosje later weer gekeken en lag hij al met de poten in de lucht.
Zo is het hier althans wel gegaan.
Voor mij geen bij voeren meer daar er meestal iets aan een jong mankeert en het niet red


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2015-06-19 - 09:48:03 send message to joossie1

hoi j. het klopt inderdaad. de pop zit vanaf 6juni weer op 2 eieren te broeden. hopen dat ze uitkomen en dat ze nu wel gevoerd worden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede