Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hobby kweken edel papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hobby kweken edel papegaaien
ikke1974
Website Member
Posts :4

Website Member
2015-05-11 - 22:10:30 send message to ikke1974

Zoals te lezen veel liefhebbers.
nu heb ik een vraag aan jullie wat voor voer geven jullie om het beste kans te maken betreffende het slagen om een nestje te krijgen?
heb hier een 2 tal koppels edels zitten beide koppels voeren elkaar zitten samen in het broedblok alleen telkens bij beide koppels onbevruchte eieren.wie heeft er nog tips?
tis geen moeten maar zal eens leuk wezen om eens wat jongs erbij te krijgen.
zitten buiten in ruime volière met nachthok,krijgen zaadmengsel,fruit,eivoer dagelijks.


g.j. van zuilen
Website Member
Posts :150

Website Member
2015-05-11 - 22:13:24 send message to g.j. van zuilen

Hoe oud zijn ze? Vrouwtjes zijn vaker eerder vruchtbaar


ikke1974
Website Member
Posts :4

Website Member
2015-05-11 - 22:40:38 send message to ikke1974

8 en 10 jaar en ander koppel
bijna 5jaar(man)en 16jaar(pop)


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2015-05-13 - 14:25:49 send message to Ann*

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb jaren 2 koppels edels gehad die altijd onbevruchte eieren legden. Net zoals bij de jouwe klikte het goed, man voerde pop, bewaakte de nestkast als ze zat te broeden, enz ... Op een bepaald moment heb ik de man van het ene koppel bij de pop van het andere koppel gestoken en de andere man dan bij de andere pop. Het ene koppel bleef onbevruchte eieren hebben (doordat die man op een verkeerde manier paart) maar het andere koppel heeft regelmatig jongen. En bij beide koppels zag ik dat die een stuk beter klikten dan de oorspronkelijke koppels waarvan ik ook door het voeren en zo vond dat ze goed overeenkwamen. Er is veel meer interactie tussen de vogels en waar de een gaat gaat de ander. Een duidelijk verschil met vroeger. Misschien eens kijken of de jouwe wel écht een goed koppel vormen. Kan raar zijn bij edels.

Van voeding geef ik vooral fruit en groente, gekiemde zaden, gekookte gedroogde bonen, beetje eivoer en stuifmeelpollen daarbij. Als zaadmengsel eentje met weinig zonnebloempitten (hier Aviseed Neotropische papegaaien).


ikke1974
Website Member
Posts :4

Website Member
2015-05-13 - 22:11:39 send message to ikke1974

ann
dank je wel wisselen van man heb ik al eens geprobeerd helaas was hier totaal geen klik met beide niet.
dank je voor het voedingsadvies nog niet zo lang heb ik ze weer op een zaadmengsel gezet om te zien of hier een beetje verschil in komt,had ze op pellets zitten beviel ook wel goed alleen heb ik daar het idee van dat ze een bordje voorgeschoteld krijgen zichzelf vol eten en klaar nu moeten ze echt wat meer zoeken.
kiemzaad heb ik nog niet gebruikt ivm toch bang voor snel schimmel te krijgen.
heb ook wel een gelezen wat hennepzaad bij te voegen ?
verder misschien in de toekomst met wat meer geduld (maar zal zo leuk wezen om er eens wat bij te krijgen)


ikke1974
Website Member
Posts :4

Website Member
2015-05-27 - 23:48:16 send message to ikke1974

verder weinig tips of advies helaas zal het dus toch een moeilijke vraag wezen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-05-28 - 00:27:39 send message to Karel

Het is inderdaad een moeilijk probleem. Ann* heeft je al wat ideeën aan de hand gedaan, die blijkbaar niet hebben geholpen.

Soms is het goed om iets te veranderen en soms moet je gewoon (lang) geduld hebben. De natuur laat zich soms wat buigen maar zelden dwingen. Succes!


fibo
Website Member
Posts :31

Website Member
2015-05-28 - 10:06:12 send message to fibo

ik denk dat hier t probleem moet gezocht worden met de dominantie van de poppen . als ik t goed begrijp zijn de mannen verschillende jaren jonger dan de poppen . t zou beter omgekeerd zijn. enja er worden veel edels gekweekt maar niet elk Koppel geeft jongen . misschien de blokken even weghalen totdat ze een echt paar vormen . nu zal de pop veel tijd in t blok doorbrengen voor niets . veel geluk ermee .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 258 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede